تاثير ورزش در يائسگي / زنان يائسه ورزش بکنند يا نه

به علت بروز بودن سايت از صفحات ديگر نيز ديدن کنيد

به سايت مجله اينترنتي هلو خوش آمديد

تاثير ورزش در يائسگي / زنان يائسه ورزش بکنند يا نه

ورزش در يائسگي  تاثير ورزش در يائسگي

رویکرد زنان نسبت به آمادگی جسمانی از اهمیت خاصی در یائسگی آنها برخوردار است
اگرچه نمی‌توان زمان شروع یائسگی را کنترل کرد، اما انتخاب‌های زنان در طول زندگی و رویکرد زنان نسبت به آمادگی جسمانی از اهمیت خاصی در این زمینه برخوردار است و بر روی شدت و علائم یائسگی اثر می‌گذارد

  به ادامه مطلب برويد

 

 آيا زنان يائسه ورزش کنند ، تاثير ورزش بر زنان يائسه، ورزش کردن خانم هاي يائسه



ورزش براي زنان يائسه

دوران یائسگی بهتر با ورزش، اما بطور منظم
همه ما زنانی را می‌شناسیم که خیلی زود یا خیلی دیر وارد دوران یائسگی شده‌اند، اما اطلاعات زیادی درباره دلیل این اتفاق نداریم. عوامل زیادی در یائسگی نقش دارند،‌ اما نوع رفتار زنان با بدن خودشان در دهه ۳۰ سالگی و اوایل دهه ۴۰ سالگی می‌تواند بر روی تجربه یائسگی تاثیر زیادی بگذارد.

رویکرد زنان نسبت به آمادگی جسمانی از اهمیت خاصی در یائسگی آنها برخوردار است. درواقع، ورزش کردن منظم یا بی‌تحرکی مداوم، هر دو می‌توانند بر روی سیستم غدد درون‌ریز و غدد تولیدکننده هورمون تاثیر زیادی بگذارند. این غدد، تنظیم اموری مثل متابولیسم، خلق‌وخو و دمای بدن را بر عهده دارند.

نوسانات شدید در برنامه منظم ورزش کردن (مثلا سه ماه متوالی ورزش و شش ماه بی‌تحرکی)، می‌تواند به غدد آدرنال آسیب برساند و در واکنش نسبت به استرس اختلال ایجاد کند. اگر ذخیره یکی از هورمون‌ها تخلیه شود، عملکرد سیستم غدد درون‌ریز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. بنابراین اگر می‌خواهید که دوران یائسگی بهتری را تجربه کنید، حتما به‌طور منظم ورزش کنید. یائسگی، نوعی فرآیند پیچیده است که توسط سیستم غدد درون‌ریز کنترل می‌شود. پس هرچه عملکرد این غدد بهتر باشد، فرد با علائم آزاردهنده کمتری در حین این فرآیند مواجه می شود.

پايان مطلب

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: بيتوته  beytoote.com

نظرت در مورد اين مطلب چيه؟


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی