مجله اينترنتي هلو

زنان بارداري درباره لخته شدن خون در بارداري بدانيد ، آيا لخته شدن خون در بارداري خطرناک است؟

لخته شدن خون در بارداري,مراقبت هاي بارداري,زنان باردار,

لخته شدن خون در دوران بارداري مي تواند خطرناک باشد؟

لخته شدن خون در دوران بارداري مي تواند خطرناک باشد؟

لخته شدن خون در بارداری ، می‌تواند خیلی خطرناک باشد. از طرف دیگر زنان سالم و بالغ در دوران بارداری در خطر لخته شدن خون در بارداری قرار دارند . .

به ادامه مطلب برويد

حاملگی یک دوره هیجا‌ن انگیز برای مادران آینده است. هیجان به دنبال خود سوال و نگرانی همراه می‌آورد.

آیا بچه سالم است؟

حاملگی چطور بدن شما را تغییر می‌دهد؟

آیا زایمانتان سخت خواهد بود؟

اما مسائل کمتر شناخته‌شده‌ای هم وجود دارند که مادران باید از آن‌ها آگاه باشند.

از جمله موضوعات بسیار مهم گردش خون و خطر لخته شدن خون در بارداری است.

+ آیا حاملگی می‌تواند باعث لخته شدن خون شود؟
لخته شدن خون در بارداری می‌تواند خیلی خطرناک باشد. از طرف دیگر زنان سالم و بالغ در دوران بارداری در خطر لخته شدن خون در بارداری قرار دارند. همانطور که بدن در دوران باردرای تغییرات هورمونی را تجربه می‌کند، لخته شدن خون می‌تواند به راحتی خطر خونریزی را کاهش دهد.

در اواخر بارداری به خاطر فشار کودک به عروق خونی، گردش خون در پاها و لگن به سختی انجام می‌شود که می‌تواند دلیل دیگری برای لخته شدن خون باشد.

+ چطور از لخته شدن خون در بارداری جلوگیری کنیم؟


در حالی که هیچ راهی برای از بین بردن خطر لخته شدن خون وجود ندارد، حتی برای کسانی که حامله نیستند، کارهایی هست که شما می‌توانید برای جلوگیری از لخته شدن خون در بارداری انجام دهید. اول از همه فعال باقی بمانید. زنانی که یک جا می‌نشینند، بیشتر در معرض لخته شدن خون در بارداری هستند.

یکی از بهترین راه‌های کاهش خطر لخته شدن خون در بارداری ورزش منظم است.


حفظ وزن سالم هم یکی دیگر از راه‌های کاهش خطر لخته شدن خون در بارداری است. زنان باردار چاق بیشتر در معرض خطر هستند. پس مواد غذایی سالم‌تر را انتخاب کنید و در وزن مناسب بمانید.


مقدار زیادی آب بنوشید. وقتی شما آب بدن خود را از دست می‌دهید، خون شما غلیظ‌تر می‌شود. از نوشیدنی‌هایی مثل سودا یا قهوه که باعث کم‌آبی بدن می‌شود هم اجتناب کنید. اگر به مقدار کافی آب بنوشید، خون شما رقیق‌تر خواهد شد و خطر لخته شدن خون در بارداری کاهش پیدا می‌کند.


در آخر، تمام مادران باردار باید جوراب‌های مخصوص بپوشند. این جوراب‌ها برای بهبود گردش خون در پاها طراحی شده‌اند و حجم خون در پاها و تورم آن‌ها را کاهش می‌دهند. هر دوی این‌ها می‌توانند به جلوگیری از لخته شدن خون در بارداری کمک کنند.

+ نشانه‌های لخته شدن خون در پاها در دوره‌ بارداری چیست؟

بسیاری از لخته‌های خون نشانه‌ خاصی ندارند. به همین دلیل است که پیشگیری از آن اهمیت پیدا می‌کند. اما اگر شما هر کدام از این علائم را داشتید، به سرعت با پزشکتان تماس بگیرید:

    درد یا سوزش در یک یا هر دو پاها
    ورم در پاها
    گرم شدن پوست بی دلیل در هر کدام از پاها

+ نشانه‌های لخته‌ خون در ریه

لخته شدن خون در ریه مشکلی جدی است. وقتی خون در پا لخته می‌شود و آزادانه به سمت ریه حرکت می‌کند، این مشکل روی می‌دهد. نشانه‌های لخته شدن خون در ریه بسیار شبیه سکته قلبی، تنگی نفس شدید و حمله‌ اضطرابی است. این علائم شامل موارد زیر است:

    اضطراب
    کوتاهی یا تنگی نفس
    ضربان قلب نامنظم
    تعرق یا آبی شدن پوست
    درد ناگهانی در قفسه‌ سینه که ممکن است تا فک، شانه و دست‌ها هم کشیده شود.
    سرفه
    سرگیجه

خوشبختانه لخته‌های خون در بارداری قابل درمان هستند. پزشک ممکن است یک رقیق‌کننده خون برای شما تجویز کند تا از به وجود آمدن لخته‌های دیگر جلوگیری کند. این رقیق کننده‌ها معمولا به شکل تزریق روزانه تجویز می‌شوند و لازم نیست نگران باشید چون هیچ خطری برای شما و جنین ندارند.


اگر برای شما تشخیص لخته‌ خون داده شد، معمولا رقیق‌کننده‌های خون تا دو سه ماه بعد از زایمان هم تجویز می‌شوند. زنانی که در حاملگی‌های قبلی لخته‌ خون داشته‌اند، اگر دوباره‌ باردار شوند در معرض این مشکل هستند و باید تحت نظر قرار بگیرند.

+ ورزش‌های پا که در دوره‌ حاملگی بی‌خطر هستند


یکی از راه‌های جلوگیری از لخته شدن خون در بارداری ورزش‌های پا است. ورزش‌های کم‌خطر همیشه برای بارداری خوب هستند. در طول بارداری این تمرینات را انجام دهید تا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در خود کاهش دهید.

 +   بالا بردن پاها

به آرامی روی یک سطح به طرف راست دراز بکشید. سر خود را روی آرنج قرار دهید. پای چپ را در راستای پای راست قرار دهید. سپس پای چپ را بالا ببرید. این کار را در طرف دیگر هم انجام دهید.

+    نشستن و بلند شدن

پاها را به اندازه‌ عرض شانه باز کنید. دست‌ها را به صورت افقی مقابل خود قرار دهید و با پشت صاف، زانوها را خم کنید. تا جایی که راحتید پایین بروید و بعد از یک لحظه باز بایستید. اگر نگران حفظ تعادل هستید، می‌توانید از یک صندلی کمک بگیرید. برای ورزش‌های دیگر، از پزشک خود کمک بگیرید. . .

پايان مطلب / www.holoo1.ir

ني ني سايت  ninisite.com

لخته شدن خون در بارداري

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
مجله اينترنتي هلو کپي برداري از مطالب سايت با ذکر منبع و درج لينک مجله اينترنتي هلو آزاد مي باشد.
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.