holoo1.ir

فهرستي از غذاهاي کلسيم دار براي زنان باردار

فهرستي از غذاهاي کلسيم دار براي زنان باردار :

جذب کلسیم در طول بارداری برای استحکام رشد استخوان جنین بسیار ضروری می باشد. جذب ناکافی کلسیم می تواند منجر به پوکی استخوان در مراحل بعدی زن باردار شود.
بنابراین هر چه زودتر باید کلسیم را وارد رژیم غذایی خود کنید. آیا می خواهید فهرستی از غذاهایی را داشته باشید که پر از کلسیم می باشند.

به ادامه مطلب برويد  غذاهاي کلسيم دار، دوران بارداري، تغذيه مادران باردار

غذاهاي کلسيم دار

+ شیر / کلسيم در بارداري

شیر منبع غنی از کلسیم می باشد که برای همه گروه های سنی ضروری می باشد.خوردن یک لیوان شیر در روز بهترین گزینه برای شروع روزی زیبا می باشد.نه تنها خود شیر بلکه محصولات لبنیاتی نیز دارای کلسیم بالایی می باشند از جمله :ماست ، پنیر …
اگر به محصولات لبنیاتی حساسیت دارید یا نمی توانید بخورید ، می توانید شیر را جایگزین آنها کنید.

+ پرتقال / کلسيم در بارداري

اگر به دنبال میوه ای می گردید که پر از کلسیم باشد ، پرتقال بهترین گزینه می باشد.همچنین ، پرتقال دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث می باشد که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند .

+ خرما / کلسيم در بارداري

میوه ای که پر از انرژی و مواد مغذی می باشد.
این میوه شیرین پر از کلسیم می باشد و باید برای سلامتی استخوان ها و دندان هایتان حتما آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

+انجیر خشک شده کلسيم در بارداري

می توانید برای یک میان وعده سالم ، انجیر خشک شده مصرف کنید.
آنها کلسیم زیادی دارند .نه تنها استخوان های جنین را محکم می کند ، بلکه درمانی برای یبوست نیز می باشد.

+ کلم بوک چوی / کلسيم در بارداري

زنانی که از مزه شیر خوششان نمی آید ، می توانند این کلک را جایگزین شیر کنند.

+ جوی دو سر / کلسيم در بارداري

جوی دو سر حاوی کلسیم ، ریبوفلاوین ، کربوهیدرات ، اسید فولیک ، پتاسیم و غیره می باشد.می توانید برای صبحانه میل کنید.جوی دو سر برای مدت زیاید شما و جنین را سیر نگه می دارد.

+ کلم / کلسيم در بارداري

می توانید این نوع کلم را به سالاد خود اضافه کنید و میل کنید.

+ بادام / کلسيم در بارداري

این نوع آجیل دارای کلسیم و ویتامین ای می باشد.می توانید برای جذب کلسیم آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و میل کنید.

+ بروکلی / کلسيم در بارداري

این نوع کلم هم دارای کلسیم می باشد و بهتر است در رژیم غذایی خود بگنجانید.

+ توفو / کلسيم در بارداري

توفو یک غذای فوق العاده غنی از کلسیم می باشد.می توانید آن را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع : نيک صالحي

تغذيه در دوران بارداري با غذاهاي کلسيم دار

توجه : کپي برداري از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

نظرات ارسال شده

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی