مجله اينترنتي هلو

برنامه ورزشي براي خانم هاي باردار

دوران بارداري هم مي توانيد ورزش کنيد - پياده روي براي خانم هاي باردار - حرکات کششي در دوران حاملگي

ورزش در بارداري,نوع ورزش,دوران بارداري,پياده روي,حرکات کششي,لباس مناسب ورزش,

برنامه ورزشي براي خانم هاي باردار

برنامه ورزشي براي خانم هاي باردار

مجله اينترنتي هلو : هرگز نباید پیاده روی صبحگاهی که باعث کاهش استرس می شود را کنار بگذارید. البته مطالعات و تحقیقات نشان داده است که این ورزش برای بچه هیچ ضرری نمی تواند داشته باشد. و اما نکاتی که هر دونده بارداری باید رعایت کند به این شرح است.

به ادامه مطلب برويد

دوران بارداري چگون ورزش کنم

- برای استواری بیشتر یک جفت کفش پیاده روی جدید بخرید
بارداری مرکز گرانشی بدن را تغییر می دهد و در نتیجه پاها ورم می کند. انتخاب کفش های مناسب به حفظ تعادل بدن کمک می کند. اگر ذره ای احساس کردید که کفش به پاها فشار می آورد همین حالا یک کفش مناسب برای خودتان تهیه کنید.

-لباس های ورزشی عرق گیر مناسب بپوشید
در طول دوره بارداری پوست بسیار حساس است. بنابراین استفاده از لباس های عرق گیر مانع ایجاد حساسیت در پوست می شوند.

-قبل از شروع به پیاده روی با پزشک خود مشورت کنید
همیشه قبل از ورزش برنامه های ورزشی تان را با پزشک درمیان بگذارید. زیرا او تاریخچه پزشکی بدن تان را می داند و به شما در مدیریت برنامه روزانه ورزشی تان و احتیاط هایی که باید در نظر بگیرید کمک می کند.

-به خودتان اجازه پیاده روی و دو بدهید
درست است که قبل از بارداری می توانستید در مسابقات دو شرکت کنید اما اکنون وضعیت فرق کرده و باید کمی سرعت خود را پایین بیاورید. دیگر در دوره بارداری نباید مسیرهای خیلی طولانی بدوید یا از موانع بپرید. شاید بعد از تمرین احساس کوفتگی زیادی در بدنتان کنید. اگر احساس سرگیجه داشتید بدانید که در ورزش کمی زیاده روی کرده اید.

-حواستان به ضربان قلب خودتان باشد
اگر قبل از بارداری دونده باشید در دوره بارداری هیچ مشکلی نخواهید داشت و همه چیز خوب پیش خواهد رفت. اما خوب است که همیشه حواستان به ضربان قلب تان باشد. پس برای اطمینان بیشتر یک نمایشگر ضربان قلب همراه خودتان داشته باشید.

-کشش را فراموش نکنید
معمولا خانم های باردار به دلیل وزن بالایی که دارند هنگام ورزش بیشتر در کمر و پاها احساس درد می کنند. بنابراین یک سری ورزش های کششی برای ساق پا و عضلات عقب ران پیشنهاد شده است که برای تسکین درد بعد از دو باید انجام دهید.

-اگر ذره ای احساس نا آرامی کردید متوقف شوید
کوتاهی تنفس، خستگی مفرط و کمر درد از نشانه هایی هستند که به شما دستور توقف می دهند و باید در رابطه با این علائم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

پايان مطلب

 

 

 

 


بيتوته beytoote.com

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.