مجله اينترنتي هلو

به اين دلايل حتما ورزش کنيد

به اين دلايل هيچ وقت ورزش کردن را ترک نکنيد . با ورزش استرس و نگراني را از خود دور کنيد . تاثير ورزش بر جسم و روح انسان

ورزش,سلامتي,پيري,جوان ماندن,نشاط,ورزش و هوش,ورزش و خواب,ورزش و ايمني بدن,ورزش و افسردگي,ورزش و استرس,

به اين دلايل حتما ورزش کنيد . ورزش را ترک نکنيد . تاثير ورزش در زندگي شما . نقش ورزش بر سلامتي چيست

هيچ وقت ورزش را ترک نکنيد

پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن همیشه لازم نیست به قوی تر شدن یا لاغر شدن مربوط باشد‎
حتی اگر یک هدف بسیار محکم هم داشته باشید. ولی گاهی ورزش کردن می تواند واقعا سخت باشد. پیدا کردن انگیزه برای ورزش کردن همیشه لازم نیست به قوی تر شدن یا لاغر شدن مربوط باشد. گاهی این ها می توانند هدف باشند و گاهی نه. دلایل زیاد دیگری وجود دارد که می تواند انگیزه شما برای ورزش کردن باشد

به ادامه مطلب برويد

شادترتان می کند
ارتباط بین ورزش و شادی موضوعی است که بسیار مفصل و دقیق مورد تحقیق قرار گرفته و نتایج آن هم بسیار مثبت و گویا بوده اند، مثلا این که فقط 20 دقیقه ورزش می تواند روحیه شما را تا 12 ساعت خوب و شاد نگه دارد. تمرینات هوازی و استقامتی هر دو برای روحیه مفید هستند.
ورزش کردن را فراموش نکنيد

اگر اندام متناسب داشته باشید، اعتماد بنفس تان بیشتر می شود
انجام تمرینات سخت می تواند اعتماد به نفس تان را واقعا بالا ببرد. پایبند بودن به روتین ورزشی تان حتی وقتی که حس می کنید ضرورت ندارد این حس را به شما می هد که می توانید دنیا را فتح کنید.
هميشه ورزش کنيد

انرژی می گیرید
اگر معمولا احساس خستگی و بیحالی می کنید، ورزش دقیقا همان چیزی است که پزشک برای تان تجویز می کند.


بهبود جریان خون در اثر ورزش، اکسیژن و موادمغذی را به عضلات می رساند و همین باعث تولید انرژی می شود. حتی 20 دقیقه ورزش سبک یا متوسط در روز و سه بار در هفته می تواند احساس خستگی و خواب آلودگی تان را برطرف نماید.

 

استرس روزمره تان کمتر می شود
عرقی که هنگام ورزش می ریزید، ضد استرس است. ورزش هوازی مانع افزایش هورمون های استرس یعنی کورتیزول و آدرنالین می شود. ضمنا هورمون های آرامش بخش و شادی آور سروتونین و دوپامین  را افزایش می دهد. بنابراین ورزش کردن با فشاری که به بدن تان وارد می کند، ذهن تان را آرام می سازد.

 
ورزش يادتون نره
درباره ورزش کردن

ورزش کردن با فشاری که به بدن تان وارد می کند، ذهن تان را آرام می سازد‎

 

می توانید اضطراب و افسردگی تان را کنترل کنید
وقتی که استرس، تنها مشکل موجود نباشد، ورزش می تواند معجزه کند. افرادی که اضطراب و افسردگی دارند می توانند از ورزش سود بسیار زیادی ببرند. ورزش منظم به اختلالات اضطرابی متعددی کمک می نماید، مانند اختلال هراس.


سیستم ایمنی تان را تقویت می کند
اگر به طور منظم و همیشه به ورزش پایبند باشید، می توانید با تقویت سیستم ایمنی، خودتان را در برابر هر نوع بیماری مقاوم کنید. پس حداقل برای دور ماندن از بیماری هم که شده، تنبلی را کنار بگذارید.

خواب تان بهتر می شود
آنهایی که حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش می کنند، خواب شان 65 درصد باکیفیت تر از بقیه بوده و در طول روز هم انرژی بهتری دارند. حتما تائید می کنید که چیزی بهتر از یک خواب عمیق و باکیفیت شبانه نیست و این هدیه ای است که ورزش منظم به شما می دهد.

به بدن تان احترام می گذارید
فرقی نمی کند هدف تان چیست، بدون تردید ورزش کردن راهی است برای احترام گذاشتن به بدن تان.

باهوش تر می شوید
هر چند هیچ جادویی وجود ندارد که نابغه تان کند، اما تحقیقات فراوانی نشان داده اند که ورزش می تواند زیرک ترتان کند. ورزش کمک می کند بهتر تمرکز ذهنی کنید، حافظه تان را تقویت می کند و باعث می شود خلاقیت تان را بروز دهید.

غرورتان را بالا می برد
هیچ چیزی نمی تواند به حس غرور بعد از ورزش غلبه کند. مثل این است که در یک نبرد برنده شده باشید. انجام و تکمیل تمرینات ورزشی قطعا انگیزه ای است برای این که به خودتان ببالید، مخصوصا اگر از عهده یک تمرین سخت و چالش برانگیز بربیایید

 

مجله اينترنتي هلو

 

بيتوته  beytoote.com

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
کپي برداري از مطالب مجله اينترنتي هلو با ذکر منبع و آدرس سايت مجاز است .
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است .