holoo1.ir

خواص و طبع قهوه


چهارشنبه 30 مرداد 1398

خواص و طبع قهوه

خواص و طبع قهوه

بخش طب سنتي - قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های در جهان است. به لطف مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید موجود، قهوه نوشیدنی بسیار سالمی است.. مطالعات نشان می دهد مصرف قهوه احتمال ابتلا به چندین بیماری جدی را کاهش می دهد.

به ادامه برويد

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است. به لطف مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفید موجود، قهوه نوشیدنی بسیار سالمی است. مطالعات نشان می دهد مصرف قهوه احتمال ابتلا به چندین بیماری جدی را کاهش می دهد.
آیا طبع قهوه سرد است یا گرم؟مصلح آن؟

    طبع قهوه سرد و خشک است. قهوه طبع را ملین و رطوبت را خشک می‌کند. بهترین مصلح قهوه که مصرف آن را برای سرد مزاجان نیز مفید است و طعم و رایحه قهوه را نیز دلپذیر می‌نماید، زعفران است. زعفران طبع سرد قهوه را متعادل می‌سازد. برای این منظور در حین دم کردن قهوه مقداری زعفران به آن اضافه کنید.

+ خواص درمانی قهوه

+ در اینجا 13 مزیت برتر قهوه برای سلامتی ذکر شده است.


1. قهوه می تواند سطح انرژی را بهبود بخشد و شما را باهوش تر کند

    قهوه باعث میشود كمتر احساس خستگی كنید و سطح انرژی را افزایش می دهد. دلیل این امر وجود ماده محرک کافئین (رایج ترین ماده روانگردان در جهان) در قهوه است. بعد از نوشیدن قهوه ، کافئین به جریان خون جذب می شود و از آنجا ، به مغز منتقل می شود. در مغز ، کافئین انتقال دهنده عصبی مهاری آدنوزین را مسدود می کند.

    هنگامی که این اتفاق می افتد ، میزان انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین افزایش می یابد و منجر به افزایش نورون ها می شود. بسیاری از مطالعات کنترل شده بر روی انسان ها نشان می دهد قهوه جنبه های مختلف عملکرد مغز را بهبود می بخشد - از جمله حافظه ، خلق و خوی ، هوشیاری ، سطح انرژی ، زمان واکنش و عملکرد ذهنی عمومی.

    خلاصه : کافئین یک انتقال دهنده عصبی مهاری در مغز را مسدود می کند، که باعث یک اثر محرک می شود. این اثر باعث افزایش سطح انرژی ، خلق و خو و جنبه های مختلف عملکرد مغز می شود.


2. قهوه می تواند به شما در سوزاندن چربی کمک کند

   کافئین تقریباً در هر مکمل چربی سوزی وجود دارد. در واقع کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که به چربی سوزی کمک می کند. مطالعات متعدد نشان می دهد کافئین می تواند میزان متابولیک بدن را 3 تا 11٪ تقویت کند. مطالعات دیگر نشان می دهد کافئین به طور خاص می تواند چربی سوزی را تا 10٪ در افراد چاق و 29٪ در افراد لاغر افزایش دهد. با این وجود ، این احتمال وجود دارد که این تأثیرات در مصرف طولانی مدت قهوه کم شود.

   خلاصه : مطالعات متعددی نشان می دهد کافئین می تواند چربی سوزی را افزایش داده و سرعت سوخت و ساز بدن را تقویت کند.


3. قهوه می تواند عملکرد بدن را به طرز چشمگیری بهبود بخشد

   کافئین سیستم عصبی شما را تحریک می کند و به سلول های چربی سیگنال می دهد که چربی بدن را تجزیه کنند. همچنین کافئین باعث افزایش سطح اپی نفرین (آدرنالین) در خون می شود. این هورمون مبارزه یا پرواز است ، که بدن شما را برای فشار شدید فیزیکی آماده می کند. کافئین چربی بدن را تجزیه می کند و اسیدهای چرب را به عنوان سوخت در دسترس می کند.

   با توجه به این اثرات، کافئین می تواند به طور متوسط 11 تا 12 درصد عملکرد بدن را بهبود بخشد. بنابراین حدود نیم ساعت قبل از رفتن به باشگاه، یک فنجان قهوه قوی میل کنید.

   خلاصه : کافئین می تواند سطح آدرنالین را افزایش داده و اسیدهای چرب را از بافت های چربی شما آزاد کند. همچنین منجر به پیشرفتهای چشمگیری در عملکرد بدن می شود.


4- قهوه دارای مواد مغذی ضروری است

بسیاری از مواد مغذی در دانه های قهوه وجود دارد. یک فنجان قهوه حاوی:

    ریبوفلاوین (ویتامین B2 ): 11% ز میزان مصرف روزانه مرجع (RDI).
    اسید پانتوتنیک (ویتامین B5): 6% از RDI.
    منگنز و پتاسیم: 3٪ از RDI.
    منیزیم و نیاسین (ویتامین B3) 2% از RDI.

   خلاصه : قهوه حاوی چندین ماده مغذی مهم از جمله ریبوفلاوین ، اسید پانتوتنیک ، منگنز ، پتاسیم ، منیزیم و نیاسین است.


5- ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد:

   دیابت نوع 2 یک مشکل عمده است که هم اکنون میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن رنج می برند. این بیماری با افزایش قند خون ناشی از مقاومت به انسولین یا کاهش توانایی ترشح انسولین عمل می کند. به دلایلی ، قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد افرادی که به مقدار زیاد قهوه می نوشند، 23 تا 50٪ کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. یک مطالعه کاهش 67 درصدی را نشان داد.


  مرور 18 مطالعه بر روی 457.922 نفر نشان داد مصرف قهوه به صورت روزانه باعث کاهش 7 درصدی خطری ابتلا به دیابت نوع 2 می شود.

   خلاصه: مطالعات مختلف نشان می دهد مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به شدت کاهش می دهد. دیابت نوع 2 یک بیماری جدی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.


6. قهوه از شما در برابر بیماری آلزایمر و زوال عقل محافظت می کند:

بیماری آلزایمر شایعترین بیماری عصبی و علت اصلی زوال عقل در سراسر جهان است. این بیماری معمولاً افراد بالای 65 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و هیچ درمانی شناخته شده ای برای آن در دسترس نیست.


   با این وجود راه هایی وجود دارد که می تواند در وهله اول از بروز این بیماری جلوگیری کند. این راه ها عبارتند از رژیم سالم و ورزش. اما نوشیدن قهوه نیز ممکن است بسیار مؤثر باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد مصرف قهوه تا 65 درصد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را كاهش می دهد.

خلاصه : قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را، که عامل اصلی بروز زوال عقل در سراسر جهان است، به شدت کاهش می دهد.


7. قهوه ممکن است خطر پارکینسون را کاهش دهد

   بیماری پارکینسون دومین بیماری شایع عصبی، بعد از آلزایمر، است. این بیماری ناشی از مرگ نورون های تولید کننده دوپامین در مغز است. مانند آلزایمر هیچ درمان شناخته شده ای برای این بیمار وجود ندارد. اما تمرکز بر پیشگیری از این بیماری بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را به شدت کاهش می دهد. به طوری که احتمال ابتلا به این بیماری را بین 32 تا 60 درصد کاهش می دهد.

خلاصه : مصرف قهوه تا 60 درصد خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، دومین اختلال عصبی، را کاهش می دهد.


8- قهوه ممکن است از کبد شما محافظت کند:

کبد یک عضو شگفت انگیز است که صدها کارکرد مهم دارد. چندین بیماری شایع در درجه اول بر کبد تأثیر می گذارد ، از جمله هپاتیت ، بیماری کبد چرب و ... . بسیاری از این بیمار ها می تواند به سیروز منجر شود ، که در آن کبد شما تا حد زیادی با بافت های زخم جایگزین می شود. جالب است بدانید قهوه بدن را در مقابل سیروز محافظت می کند. افرادی که روزانه 4 فنجان قهوه می نوشند تا 80٪ احتمال ابتلا به سیروز را کاهش می دهند.

خلاصه: مصرف قهوه احتمال ابتلا به سیروز را به شدت کاهش می دهد. سیروز می تواند ناشی از بیماریهای مختلفی باشد که بر کبد تأثیر می گذارد.


9- قهوه می تواند با افسردگی مبارزه کند و شما را شادتر کند

افسردگی یک اختلال روانی جدی است که باعث کاهش چشمگیر کیفیت زندگی می شود. در مطالعه ای که در هاروارد در سال 2011 انجام شد، خانم هایی که روزانه 4 فنجان قهوه می نوشند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه کاهش 20 درصدی خطر ابتلا به افسردگی را نشان داد. یک مطالعه دیگر بر روی 208،424 نفر نشان داد افرادی که روزانه 4 فنجان قهوه می نوشند، 53٪ کمتر در معرض خودکشی قرار می گیرند.

خلاصه : به نظر می رسد قهوه خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد و خطر خودکشی را نیز به طرز چشمگیری کاهش می دهد.


10. قهوه ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد

   سرطان یکی از دلایل عمده مرگ و میر در جهان است. این بیماری با رشد غیرقابل کنترل سلول در بدن مشخص می شود. به نظر می رسد قهوه در برابر دو نوع سرطان از شما محافظت می کند: سرطان کبد و کولورکتال.


  سرطان کبد سومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است ، در حالی که سرطان کولورکتال در رتبه چهارم قرار دارد. مطالعات نشان می دهد قهوه تا 40 درصد خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد. به طور مشابه ، یک مطالعه بر روی 489.706 نفر نشان داد افرادی که روزانه 4 تا 5 فنجان قهوه می نوشند، 15٪ خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند.

   خلاصه : سرطان کبد و کولورکتال سومین و چهارمین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. نوشیدن قهوه احتمال ابتلا به این دو سرطان را کاهش می دهد.


11- قهوه باعث بیماری قلبی نمی شود و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد:

   اغلب ادعا می شود کافئین می تواند فشار خون شما را افزایش دهد. این مسئله درست است، اما کافئین باعث افزایش فشار خون به مقدار 3-4 میلی متر در جیوه می شود. این اثر بسیار کم است و اگر به طور مرتب قهوه بنوشید این اثر کم تر می شود.

   مطالعات نشان می دهد مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نمی دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد قهوه خطر ابتلا به بیماری قلبی را در خانم ها کاهش می دهد. برخی مطالعات همچنین نشان می دهد قهوه 20٪ خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.

   خلاصه: ممکن است قهوه باعث افزایش خفیف فشار خون شود، که معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد. قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش نمی دهند و خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.


12. قهوه ممکن است به شما کمک کند زندگی طولانی تری داشته باشید

   با توجه به اینکه مصرف قهوه احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش میدهد بنابراین می تواند به افزایش طول عمر کمک کند. چندین مطالعه نشان داد قهوه خطر مرگ را کاهش می دهد. در دو مطالعه دیگر نشان داده شد نوشیدن قهوه باعث کاهش 20 درصدی خطر مرگ در مردان و کاهش 26 درصدی خطر مرگ در خانم ها می شود.

   این تأثیر به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار قوی است. در یک مطالعه 20 ساله ، افراد مبتلا به دیابت که قهوه می نوشیدند کاهش 30 درصدی خطر مرگ را نشان دادند.

خلاصه : مطالعات متعدد نشان می دهد نوشیدن قهوه به طولانی تر شدن زندگی کمک می کند و خطر مرگ را کاهش میدهد.


13. قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی غربی

   برای افرادی که رژیم غذایی استاندارد غربی را استفاده می کنند، قهوه یکی از سالم ترین جنبه های رژیم غذایی آنها است. دلیل آن این است که قهوه غنی از آنتی اکسیدان ها است. مطالعات نشان می دهد بسیاری از افراد آنتی اکسیدان ها را بیشتر از قهوه دریافت می کنند تا میوه ها و سبزیجات. در حقیقت ، قهوه ممکن است یکی از سالم ترین نوشیدنی های کره زمین باشد.

   خلاصه: قهوه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است ، و بسیاری از مردم آنتی اکسیدان های مورد نیاز را بیشتر از قهوه دریافت می کنند تا میوه ها و سبزیجات.


+ نتیجه گیری

   قهوه نوشیدنی بسیار محبوبی در سراسر جهان است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. نه تنها قهوه باعث افزایش انرژی می شود بلکه به چربی سوزی کمک می کند و عملکرد بدن را بهبود می بخشد. همچنین خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند دیابت نوع 2 ، سرطان و آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. در حقیقت ، قهوه حتی ممکن است طول عمر را افزایش دهد.

منبع:ooma.org

بازنشر:مجله اينترنتي هلو / www.holoo1.ir

توجه : کپي برداري از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات ارسال شده

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی