مجله اينترنتي هلو

چند ميوه خوب براي افزايش شير مادر

دوران شيردهي - يکي از مشکلاتي که ممکن است خانم ها در دوران شيردهي داشته باشند کم شدن شير است . ميوه هايي هستند که باعث افزايش شير مادر مي شود که در ادامه با اين ميوه ها آشنا خواهيد شد

به ادامه برويد

مجله اينترنتي هلو

تغذیه با شیر مادر برای رشد مناسب نوزاد بسیار مهم است. شیر مادر حاوی مواد مغذی ضروری برای نوزاد در 6 ماهه اول تولدش هست. از این رو مادر باید در رژیم غذایی خود دقت کند. تغذیه با شیر مادر یکی از شیرین ‌ترین تجربه‌ها برای شما و نوزادتان است.

- از آنجا که شیر مادر منبع تغذیه نوزاد است شما به عنوان مادر باید این منبع را غنی نگهدارید و در این مسیر باید بتوانید میوه‌های مفید در دوران شیردهی را بشناسید چون خواص تغذیه‌ای شیر مادر بستگی به گزینه‌های غذایی شما دارد. دقت کنید که همه میوه‌ها برای شیردهی مناسب نیستند و تنها برخی میوه‌ها در شیردهی تاثیر مثبت دارند. در اینجا فهرستی از میوه‌های مفید در شیردهی را مرور می‌کنیم.

* پاپایا

- پاپایا به عنوان یک میوه فوق العاده با مواد معدنی سالم مانند فیبر پاپائین است. پاپایا حاوی موادی است که به طور طبیعی تولید شیر مادر را افزایش می‌دهد. از این رو باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

- این میوه منبع عالی ویتامین c است و به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند و از این طریق مانع یبوست شده و هضم سالم را موجب می‌شود. خوردن پاپایای سبز بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد. شما می‌توانید نصف پیمانه پاپای سبز را به اسموتی خودتان اضافه کنید.

* موز

- موز یک ملین طبیعی است که به هضم کمک زیادی می‌کند. موز غنی از پتاسیم و فیبر است و از جمله میوه‌های غنی از فیبر است که در رژیم غذایی دوران شیردهی باید قرار داده شود. با این حال چه چیزی باعث می‌شود این میوه مناسب برای تغذیه با شیر مادر باشد به دلیل محتوای پتاسیم موجود در آن. پتاسیم در دوران باردرای و بعد از بارداری بسیار مهم است و در هنگام تغذیه با شیر مادر برای حفظ تعادل مایع و الکترولیت به آن نیاز خواهید داشت.

* آووکادو

- یکی از سلامت‌ترین میوه ها برای سلامت مادر و نوزاد است. اگر نوزادتان از شیر مادر تغذیه می‌کند بهتر است در رژیم غذایی‌تان از آووکادو استفاده کنید. آووکادو هم مانند موز سرشار از پتاسیم است. خوردن آووکادو در دوران شیردهی باعث بهبود دید کودک، کیفیت مو، سلامت قلب و هضم می‌شود.

*  طالبی

- طالبی غنی از ویتامین K، B، فیبر، پتاسیم، منیزیوم، نیاسین، تیامین و فولات است. این میوه مفید برای شیردهی همچنین دارای ویتامین C است و می‌تواند بدن را هیدراته نگهدارد. طالبی برای شما و نوزاد در دوران شیردهی بسیار مفید است.

* انجیر

- انجیر غنی از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیوم، مس، کلسیم و پتاسیم است. این میوه همچنین منبع عالی فیبر، ویتامنی K و B6 است. این میوه می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار داده شود و بر شیردهی اثر بگذارد.

* توت فرنگی

- توت فرنگی نه تنها خوشمزه است بلکه حاوی مواد مغذی ضروری است که به رشد نوزاد شما کمک می‌کند. این میوه پر از آهن است و دارای ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و منیزیوم است. علاوه بر این محتوای آب بالا به نوزاد کمک می‌کند.

* بلوبری

- بلوبری خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد هرچند مشخص نیست چه مقدار از آن وارد شیر مادر شده و به نوزاد می‌رسد. آنچه مشخص شده این است که آنتی اکسیدان‌ها از طریق تغذیه با شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود. بلوبری همچنین غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی و ویتامین A و K و کلسیم و پتاسیم است.

* انبه

- انبه هم حاوی آنتی اکسیدان است و ویتامین K هم دارد. محتوای فیبر و پتاسیم نیز به مادر در تغذیه با شیر مادر کمک می‌کند تا مواد مغذی خود را دوباره تامین کند. سعی کنید از انبه رسیده در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
 
* زردآلو

- این میوه شیرین فیتواستروژنهای زیادی دارند که از فعالیت استروژن در بدن تقلید می‌کند. فیتواستروژن‌ها به تنظیم هورمون تولید شیر در بدن کمک می‌کنند و باعث افزایش شیر مادر می‌شوند. زردآلو پر از کلسیم، پتاسیم و ویتامین C و A است که همگی برای سلامت مادر و کودک مفید است.

منبع : ني ني سايت  ninisite.com

افزايش شير مادر،دوران شيردهي به نوزاد،ميوه هاي مفيد

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی