مجله اينترنتي هلو

نکات بسيار مهم درباره تغذيه در بارداري

تغذيه درست نقش بسيار مهمي در سلامت مادر و جنين دارد و تاثير مستقيم روي رشد و تولد جنين مي گذارد . پس خانم هاي باردار خيلي بايد مراقب نوع تغذيه خود باشند

به ادامه برويد

مجله اينترنتي هلو : در دوران بارداری غذاهایی که می‌خورید و همین‌طور بهداشت مواد‌غذایی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این دوران هر غذایی که بخورید ممکن است روی سلامت خودتان و جنین تأثیر بگذارد. ما نکاتی را درباره بهداشت غذایی در دوران بارداری به شما می‌گوییم که حاصل جدیدترین توصیه‌های پزشکان و متخصصان تغذیه است:


*  گوشتی که مصرف می‌کنید باید کاملا پخته باشد و به هیچ عنوان گوشت نیمه‌پخته یا خام مصرف نکنید. پس از تکه‌تکه کردن گوشت خام چاقو و تمامی ظرف‌هایی که استفاده کرده‌اید را با آب گرم و مایع بشویید.


* میوه‌ها و سبزیجات را کاملا تمیز کنید. سبزیجات را تمیز بشویید تا لای برگ‌ها اثری از خاک باقی نماند. از کاهو و سبزیجات مانده به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا ممکن است دچار مسمومیت شوید.


* تخم‌مرغ را کاملا بپزید. از خوردن غذاهایی که در آن تخم‌مرغ عسلی وجود دارد پرهیز کنید. تخم‌مرغ خام حاوی ماده‌ای به نام سالمونیلا است که باعث حالت تهوع  و بیمار شدن می‌شود.


* فقط شیر پاستوریزه بنوشید. حتما پنیر پاستوریزه مصرف کنید . محصولات غیرپاستوریزه حاوی لیستریا است که باعث مسمومیت غذایی می‌شود. تا جایی که ممکن است از پنیرهایی با بافت نرم و پنیر بز دوری کنید.  پنیرهایی که بافت نرم دارد کمتر اسیدی است و محل خوبی برای رشد باکتری‌ها به شمار می‌رود.

* اگر قصد مصرف غذاهای منجمد و آماده طبخ را دارید حتما آن را کاملا گرم کنید. غذاهای آماده طبخ از آنجایی که پخته نیستند ممکن است حاوی انگل‌های خاصی باشد و برای همین خوردن آنها چندان توصیه نمی‌شود. همچنین غذاهای خام را جداگانه نگهداری کنید. این کار باعث می‌شود تا خطر مسموم شدن غذاهای دیگر کاهش یابد.


* به هیچ عنوان جگر و محصولاتی که در آن جگر وجود دارد را استفاده نکنید. جگر منبع غنی از ویتامین آ است. مقدار بیش از حد این ویتامین برای جنین ضرر دارد . ضمن این که آسیب‌پذیرترین عضو بدن آدم، جگر است و در صورتی که بیماری خاصی داشته باشد، احتمال آلودگی جگر از همه اعضای دیگر بدنش بیشتر است.


* بر سر اینکه در دوران بارداری آجیل مصرف شود یا خیر سالهاست که بحث وجود دارد. اما پزشکان امروزی مصرف  آنرا بلامانع می‌دادند. مگر اینکه به یکی از آجیل‌ها حساسیت داشته باشید.


* خیلی از خانم‌های باردار ممکن است ویار بستنی داشته باشند.  خوردن این خوراکی خوشمزه چون از شیر پاستوریزه تهیه شده است اشکالی ندارد.


* مصرف کافئین روزانه‌تان را به 200 میلی گرم در روز کاهش دهید. مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث سقط جنین شود.
* خوردن عسل برای خانم باردار مفید است اما کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند. البته یادتان باشد که در مصرف این خوراکی مفید، اعتدال را رعایت کنید.


* گوشت‌های کباب شده تا زمانی‌که کاملا کباب شده باشند، یعنی داخل‌شان خام و آبدار نباشد، مانعی برای مصرف ندارند.

پايان مطلب

منبع : ني ني سايت  ninisite.com

تغذيه در بارداري

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی