مجله اينترنتي هلو

مضرات هيجانات بيش از حد

مضرات هيجانات بيش از حد هيجان تا اندازه اي خوب است اما اگر زياد شود مي تواند براي سلامت شما مضر باشد و به شما آسيب بزند به ادامه برويدبخش پزشکي مجله اينترنتي هلو : + ترس می‌تواند سبب آلرژی و درماتیت شود  تعدادی از محققان می‌گویند برخی از آلرژی‌های شایع می‌توانند با سلامت روان مرتبط باشند. اگزما، تب یونجه و آسم می‌توانند به علت مشکلات روحی و روانی بروز کنند. ممکن است شما سال‌ها از آلرژی رنج ببرید اما آلرژن آن هنوز مشخص نشده باشد. ترس‌های درونی می‌توانند…

سلامت رواني,هيجانات زياد,استرس,ترس,شادي بيش از حد,وسواس,آلرژي,سايت پزشکي,

مضرات هيجانات بيش از حد

مضرات هيجانات بيش از حد

هيجان تا اندازه اي خوب است اما اگر زياد شود مي تواند براي سلامت شما مضر باشد و به شما آسيب بزند

به ادامه برويد

بخش پزشکي مجله اينترنتي هلو :

+ ترس می‌تواند سبب آلرژی و درماتیت شود


 تعدادی از محققان می‌گویند برخی از آلرژی‌های شایع می‌توانند با سلامت روان مرتبط باشند. اگزما، تب یونجه و آسم می‌توانند به علت مشکلات روحی و روانی بروز کنند. ممکن است شما سال‌ها از آلرژی رنج ببرید اما آلرژن آن هنوز مشخص نشده باشد. ترس‌های درونی می‌توانند این عارضه را برانگیخته کنند. علائم آسم و درماتیت، با کاهش عوامل روان - تنی، بهبود می‌یابند یا درمان می‌شوند.

+ وسواس می‌تواند مشکلاتی در بدن ایجاد کند

- مشکلاتی که در وزن دارید می‌توانند در اثر وسواس یا توجه فکری زیاد و یا ایرادهای خیالی به وجود آمده باشند. شاید خیلی نگران چین و چروک افتادن صورتتان، کوچک بودن سایز سینه‌هایتان و یا سایر قسمت‌های بدنتان هستید. مراقبت از بدن خیلی مهم است و باید آن را یک اولویت دانست اما توجه بیش از حد و خیال‌پردازی می‌تواند منجر به نتایج ناخواسته و خطرناکی شود.

اگزما، تب یونجه و آسم می‌توانند به علت مشکلات روحی و روانی بروز کنند. ممکن است شما سال‌ها از آلرژی رنج ببرید اما آلرژن آن هنوز مشخص نشده باشد. ترس‌های درونی می‌توانند این عارضه را برانگیخته کنند

+ ترس و وسواس می‌توانند هم‌زمان بیماری‌های زیادی ایجاد کنند

شاید با اینکه هیچ علامت و دلیلی وجود ندارد، نگران شوید که مبادا دچار یک بیماری جدی باشید. با زیاد فکر کردن به این موضوع، کم‌کم احساس می‌کنید علائمی در بدنتان دارید. وسواس یا تمرکز زیاد روی یک مسئله می‌تواند چنین حالتی ایجاد کند. گاهی ممکن است مشکلات را بیش از حد واقعی‌شان بزرگ تلقی کنیم. تمرکز کردن روی افکار منفی فقط شرایط را بدتر می‌کند و اگر بیماری وجود داشته باشد، آن را تشدید خواهد کرد.

+ تضاد هیجانی و استرس می‌تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند

- گوارش ما توسط سیستم بسیار پیچیده‌ای کنترل می‌شود. استرس می‌تواند محرکی باشد که سبب واکنش‌های ناخواسته در گوارش شود. التهاب معده و گاستریت ممکن است نتیجه‌ی تضادی در فضای احساساتتان باشد: مثلاً فرض کنید توانایی حل مسئله ندارید اما در شرایط سخت می‌دانید که باید راه‌حلی پیدا کنید و دچار استرس می‌شوید چون تجربه کرده‌اید که معمولاً در حل مسائل ناتوانید. وقتی تضاد درونی‌تان را انکار می‌کنید، به درون جسمتان نفوذ می‌کند تا به مغز راه پیدا کرده و توجه آن را به خود جلب کند.

+ انتقاد از خود و ترس می‌تواند سبب سردرد و میگرن شود

- نکوهش خود، ضعف اعتمادبه‌نفس و ترس‌های درونی همگی عواملی هستند که می‌توانند شما را نگران و مضطرب کنند. شاید احساس کنید خوار و سرافکنده‌اید یا شما را دست‌کم می‌گیرند و یا فکر می‌کنید باید سخت‌تر و سخت‌تر کار کنید تا بتوانید خودتان را ببخشید. گاهی زیادی از خودمان انتظار داریم و این می‌تواند مشکلات فیزیکی برایمان ایجاد کند.

+ افسردگی و اضطراب می‌توانند بیماری‌های قلبی را تحریک کنند

- افسردگی و اضطراب‌های تکرارشونده با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی همراه هستند. اختلالات افسردگی حتی ممکن است موجب وقوع حوادث قلبی شدیدی شوند. هنگامی که شما هر روز بیشتر و بیشتر احساس اضطراب و عصبانیت می‌کنید قلبتان شروع به تپش سریع‌تر می‌کند و این می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات قلبی باشد.

+ هیجانات موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود

- مطالعات زیادی نشان داده‌اند استرس و اضطراب مزمن و هیجانات منفی می‌تواند تا حدود زیادی بر سلامت جسم اثر بگذارد و طبق مطالعه‌ای جدید، باید شیوه‌ی واکنش ایمنی بدن را نیز به لیست این عوارض اضافه کنید.

  دانشمندان در این تحقیق پرسشنامه‌هایی به افراد دادند تا احساسات خود را به مرور زمان و در لحظه ثبت کنند. این ارزیابی‌ها که طی دو هفته اتفاق افتاد طبق آن، برای افراد پرونده‌های هیجانی و احساسی تشکیل شد. دانشمندان، عملکرد ایمنی این افراد را نیز با جمع‌آوری نمونه خون از آن‌ها و سنجش مارکرهای التهابی بررسی کردند.

  التهاب به طور طبیعی به عنوان بخشی از واکنش ایمنی، زمانی که بدن با عفونت یا زخم مواجه می‌شود روی می‌دهد؛ اما التهاب زیاد می‌تواند با قرار دادن فرد در معرض طیفی از بیماری‌های مزمن، مانند آرتریت، به سلامت آسیب بزند.

- در این پژوهش مشخص شد افرادی که چندین بار در روز دچار هیجانات منفی می‌شدند و این اتفاق در بلندمدت وجود داشت، شاخص‌های التهابی در خونشان بالاتر از بقیه بود. دانشمندان می‌گویند اگر نمونه خون افراد را دقیقاً بعد از تجربه‌ی یک هیجان منفی مانند خشم یا اندوه جمع‌آوری می‌کردند، تمام شاخص‌های التهابی در خونشان موجود بود.

+ تحریک عصب واگ؛ راهکاری برای حفظ سلامت

عصب واگ، بلندترین عصب مغزی است که از ساقه‌ی مغز تا داخل شکم کشیده شده و در شبکه‌ای ارتباطی میان قلب و ریه و معده و مغز قرار دارد. عصب واگ، چند عملکرد مهم دارد و در تجربیات حسی ما در معده، قلب، ریه‌ها و گلو دخیل است. این عصب، حرکت لازم در گردن برای حرف زدن و بلعیدن را فراهم می‌کند و نقش مهمی در کنترل التهاب در تمام بدن دارد و ضمناً در گوارش، ضربان قلب و تنفس نیز نقش دارد.

- در واقع عصب واگ در سلامت جسم ما اهمیت زیادی دارد؛ اما شاید فکر کنید عصب واگوس چه نقشی در سلامت روان ما دارد. آن‌طور که معلوم شده، عصب واگ با احساس ترس، استرس و یا احساس آرامش ارتباط دارد. این عصب، دیافراگم و روده را به هم مرتبط می‌کند و به شما احساسی درونی در مورد خطر می‌دهد و تنفس و ضربان قلب و فشارخونتان را بر اساس خطر یا امنیتی که دریافت می‌کنید تنظیم می‌کند. اگر مدام تحت استرس یا اضطراب باشید، عصب واگ می‌تواند بیش از حد فعالیت کند و عوارض ناخوشایندی بر جسم و روانتان به جا بگذارد.

+ برای تحریک و افزایش سلامت عصب واگ:

* دوش آب سرد بگیرید: این کار ممکن است خیلی خوشایند نباشد، اما این روش درمانی چینی می‌تواند یک عصب واگ ضعیف را تحریک کند. اگر بیماری خاصی دارید قبل ار این کار با پزشکتان مشورت کنید.

* مدیتیشن کنید: به نظر می‌رسد که مدیتیشن می‌تواند موجب سلامت احساسی و کاهش درد فیزیکی شود.

* تنفس عمیق را امتحان کنید: این راهکار ساده به سلامتتان کمک قابل توجهی می‌کند. فواید آن را اینجا ببینید.

* از سلامت روده‌تان محافظت کنید: داشتن یک رژیم غذایی سالم، عملکرد بین معده و مغز را بهبود می‌بخشد و باعث تقویت سلامت گوارش و سلامت روان می‌شود.

* شاد باشید: به دلیل ارتباطاتی که عصب واگ در بدن دارد، فعالیت‌هایی که اکسی توسین و سروتونین آزاد می‌کنند مانند خنده، آواز خواندن و یا در آغوش گرفتن کسی که دوستش داریم، می‌توانند سلامت روحی و جسمانی ما را بهبود بخشند

پايان مطلب

منبع : تبيان

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.