مجله اينترنتي هلو

خوراکي هاي مفيد براي شب قبل از کنکور

خوراکي هاي مفيد براي شب قبل از کنکور بخش پزشکي مجله اينترنتي هلو : در اينجا مي خواهيم خوراکي هايي را به شما معرفي کنيم که براي شب قبل از امتحان کنکور خيلي مفيد است و باعث مي شود در کنکور موفق تر عمل کنيد به ادامه برويدهمه ما در شب‌های قبل از امتحان و کنکور استرس زیادی داریم، باید بتوانیم با کنترل کردن استرس در امتحان با آرامش خاطر حاضر شویم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که روز کنکور اهمیت زیادی دارد غذایی است که ما شب قبل کنکور خورده‌ایم، زیرا این مواد غذایی منجر به تقویت مغز، سالم نگه…

خوراکي هاي مفيد,شب کنکور,امتحان کنکور,

خوراکي هاي مفيد براي شب قبل از کنکور

خوراکي هاي مفيد براي شب قبل از کنکور

بخش پزشکي مجله اينترنتي هلو : در اينجا مي خواهيم خوراکي هايي را به شما معرفي کنيم که براي شب قبل از امتحان کنکور خيلي مفيد است و باعث مي شود در کنکور موفق تر عمل کنيد

به ادامه برويد

همه ما در شب‌های قبل از امتحان و کنکور استرس زیادی داریم، باید بتوانیم با کنترل کردن استرس در امتحان با آرامش خاطر حاضر شویم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که روز کنکور اهمیت زیادی دارد غذایی است که ما شب قبل کنکور خورده‌ایم، زیرا این مواد غذایی منجر به تقویت مغز، سالم نگه داشتن بدن و بهبود عملکرد حافظه می‌شوند؛ در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که سبب تقویت ذهن می‌شود و حال داوطلبان را خوب می‌کند؛ می‌پردازیم.

+ آجیل‌ها

     در آجیل مقدار زیادی مواد مقوی و معدنی به کار رفته است و به همین دلیل اکثر پزشکان تغذیه و مشاوران تحصیلی به کنکوری‌ها توصیه می‌کنند که حتما شب قبل و صبح روز کنکور آجیل را در وعده غذایی خود قرار دهند، توصیه می‌شود که تمامی داوطلبان یک مشت آجیل را با خود به جلسه آزمون ببرند.

+ سیب

    سیب از مواد مقوی و پروتئین‌های بسیاری تشکیل شده است و  می‌تواند شما را در روز کنکور شاداب نگه دارد؛ داوطلبان باید صبح روز کنکور یک سیب بخورند.

+ ماست

   پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که شب قبل از کنکور ماست بخورید و این ماده لبنی را در  رژیم غذایی خود قرار دهید، این ماده غذایی از پروبیوتیک‌های فراوانی که  سبب تقویت مغز می‌شود، تشکیل شده است.

+ زردچوبه

   زردچوبه آنتی اکسیدان زیادی دارد و با خستگی مبارزه می‌کند، زردچوبه سبب می‌شود تا خواب از چشمانتان بپرد و با نشاط بیشتری در جلسه امتحان حضور پیدا کنید.

+ ماهی

    اغلب پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند که شب قبل از امتحان ماهی بخورید، این ماده غذایی امگا ۳ و اسید‌های چرب مفیدی دارد که می‌تواند تقویت مغز شما را به دنبال داشته باشد.

+ کلم بروکلی

   کلم بروکلی از جمله غذا‌های مقوی است که کلسیم زیادی دارد، برای اینکه روز جلسه امتحان مغز شما بیشتر کار کند و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت شما با یکدیگر هماهنگی داشته باشند باید از کلم بروکلی کمک بگیرید.

+ شکلات تلخ

    شکلات تلخ منیزیم زیادی دارد و سبب خون‌رسانی به مغز می‌شود، همچنین شکلات تلخ عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و به دلیل کافئینی که دارد خواب را از سر شما می‌پراند.

+ تخم مرغ

    تخم مرغ مواد معدنی زیادی دارد و می‌تواند ویتامین و انرژی بدن را تامین کند و در آن ویتامین و مواد معدنی متعددی وجود دارد؛ تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن تخم مرغ قبل از امتحان تمام انرژی مورد نیازتان را تامین می‌کند.

پايان مطلب

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.