مجله اينترنتي هلو شامل اخبار، مدل لباس، پزشکي، زناشويي، سبک زندگي

نوشيدن آب گرم در دوران بارداري /مجله اينترنتي هلو

نوشيدن آب گرم در دوران بارداري

نوشيدن آب گرم در دوران بارداري

نوع تغذيه و نوشيدن مايعات در دوران بارداري اهميت زيادي دارد اما سوال اينجاست که نوشيدن آب گرم در دوران بارداري مفيد است يا مضر؟

به ادامه برويد

بخش بارداري مجله اينترنتي هلو - اگر به عنوان یک زن جوان، باردار هستید، مطمئناً بستگان و دوستان نزدیک، شما را به مصرف انواع مایعات سالم دعوت کرده و هر روز، نوشیدن مقدار مناسبی آب آشامیدنی را به شما پیشنهاد می‌کنند.

به یاد داشته باشید که نوشیدن مقدار کافی از آب سالم، یکی از ماندگارترین اعمال برای حفظ سلامتی همه انسان‌ها، به خصوص زنان حامله و جنین درون رحم این افراد می‌باشد.

با آغاز دوران حاملگی، مصرف آب کافی کمک می‌کند تا بدن مادر هیدراته مانده و روند سم‌زدایی و تولید انرژی در بدن او به بهترین نحو صورت گیرد. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان عقیده دارند که آب یک ماده حیاتی برای اطمینان از سلامت و بهبود روند رشد مناسب جنین در دوران بارداری است.

جالب است بدانید که در چنین مواردی، نوشیدن آب گرم بیشتر توصیه می‌گردد، زیرا مزایای حاصل از این مایع شگفت‌انگیز بسیار بالاتر از سایر نوشیدنی‌ها است؛ مصرف آب گرم به بدن زنان باردار کمک می‌کند تا علاوه بر تأمین آب مورد نیاز خود و جنین، در برابر احساس خستگی و ابتلا به انواع عفونت‌ها مقاوم شده و با ذخیره انرژی کافی، استقامت خود و بدن جنین را تضمین کند.

به همین دلیل، اگر مادری در دوران بارداری خود به میزان کافی آب گرم مصرف کند، می‌تواند بدن خود به خوبی هیدراته نموده و در طول روز، انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌های مختلف داشته باشد.

اگر باردار هستید و از حمام اب داغ استفاده می کنید برای اطلاع از اینکه خطرناک است یا نه این مطلب آیا استفاده از حمام آب داغ برای زنان باردار خطرناک است؟ را بخوانید

+ آب گرم مورد نیاز برای مصرف در بارداری:

 در ادامه این مقاله، برخی از دستورالعمل‌های ساده مربوط به مصرف میزان آب گرم در 9 ماه دوران بارداری زنان بیان شده است که مهم‌ترین این موارد به شرح زیر می‌باشند:


    هر مادر بارداری باید هر روز سعی کند که 6 تا 8 لیوان آب مصرف نماید؛ این کار روند هیدراته شدن بدن او و عملکرد سالم آن را تا پایان دوران بارداری تضمین می‌کند.
   

فراموش نکنید که میزان نیاز بدن مادران باردار و جنین درون رحم این افراد به مصرف آب با توجه به تغییرات وزن، شرایط آب و هوایی محل زندگی و میزان فعالیت‌های روزانه متغیر است.
   

همچنین، یک زن حامله در حین انجام فعالیت ورزشی، باید آب اضافی را برای جبران مایعات از دست رفته بدن خود مصرف نماید.
   

یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که در 9 ماه دوران بارداری، نوشیدن مایعات بیشتر به زنان کمک می‌کند تا احتمال بروز مشکل کم‌آبی را در بدن خود و جنین به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

البته، لازم است بدانید که این افراد باید سعی کنند تا آب را در فواصل منظم بنوشند و هرگز تا زمان احساس تشنگی شدید صبر نکنند، زیرا نوشیدن مقدار کافی از آب برای سلامت بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است.

با این وجود، به عنوان یک زن حامله لطفاً با پزشک متخصص زنان و زایمان (یا با مامای معالج خود) مشورت کنید تا او مصرف مقدار مناسبی از آب را که برای سلامت شما ایمن است، توصیه کند.

+  اهمیت هیدراسیون بدن در بارداری:

 بروز مشکل کم‌آبی و احساس خستگی از مسائل رایج در دوران بارداری همه زنان است. در واقع، از دست دادن آب بدن می‌تواند منجر به بروز عوارض زیادی مانند حالت تهوع، گرفتگی‌های عضلانی، سرگیجه و ادم در بدن مادران باردار شود؛ بنابراین، می‌توان ادعا کرد که هیدراته نگه داشتن بدن زن حامله، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری امری کاملاً ضروری است.

نرسیدن آب کافی به بدن این افراد می‌تواند منجر به بروز انقباضات رحمی شدید شده و زایمان زودرس را به دنبال داشته باشد. از این رو، مصرف آب کافی باید برای جلوگیری از بروز مشکل کمبود آب در بدن زنان باردار بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، مصرف آب کافی در روز برای جلوگیری از مبتلا شدن زن حامله به عفونت‌های ادراری و پاک کردن دستگاه ادراری این افراد مفید می‌باشد.

با وجود آب کافی در روده و معده زنان بارداری نیز روند دفع ادرار و مدفوع در بدن این افراد به راحتی صورت می‌گیرد؛ بنابراین، احتمال ابتلا به عفونت‌های مختلف در چنین اشخاصی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

برای اطلاع از اینکه ایا ایروبیک در آب در دوران بارداری خطرناک است؟ این مطلب را بخوانید

+ فواید مصرف آب گرم در دوران بارداری زنان:

 مصرف آب آشامیدنی یا آب گرم کافی توسط زنان باردار باعث می‌شود تا مادر و جنین درون رحم او بتوانند از مزایای سلامتی این ماده حیاتی بهره‌مند گردند.

+ مهم‌ترین این فواید عبارتند از:



1-به خاطر بسپارید که مصرف آب گرم به سم‌زدایی بدن زنان حامله کمک نموده و از بروز ویار صبحگاهی و مشکل سوزش سر دل در بدن این افراد جلوگیری خواهد نمود؛ در نتیجه عملکرد سالم بدن زنان باردار و جنین درون رحم این افراد، خود به خود افزایش می‌یابد.

2-همچنین، نوشیدن آب گرم به زنان حامله کمک می‌کند تا از حرکات مناسب و سالم روده ‌های خود مطمئن شده و احتمال بروز مشکل یبوست و اسیدیته شده معده را در بدن خود به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

3-علاوه بر این موارد، مصرف آب گرم در 9 ماه دوران بارداری باعث بهبود روند جریان خون در بدن زنان شده و اگر یک لیوان آب گرم با مقدار کمی آب لیمو در طول روز مصرف شود، به بدن این افراد کمک می‌کند تا میزان استقامت خود را بالا برده و انرژی خود را افزایش دهند؛ در نتیجه، احساس خستگی مادر باردار نیز خود به خود از بین خواهد رفت.

4-در نهایت، لازم است بدانید که مصرف آب گرم در دوران بارداری کمک می‌کند تا شدت بیماری سرماخوردگی، سرفه کردن و آنفولانزا در بدن مادران حامله کاهش یافته و سلامت مناسب مادر و جنین داخل رحم او تضمین شود.

+ نکات احتیاطی در مورد مصرف آب گرم در بارداری:

اگر به عنوان یک زن باردار، آب آشامیدنی را در مقادیر زیاد مصرف می‌کنید، لازم به یادآوری است که آب مصرفی شما نباید زیاد گرم و سرد باشد. نوشیدن آب داغ برای مادران باردار مناسب نیست، زیرا در هنگام عبور از کانال مواد غذایی مانند مری و معده، تمام این نواحی را دچار سوختگی می‌کند.

 علاوه بر این مورد، بالا بودن میزان سرب و مواد معدنی در آب جوش می‌تواند آسیب جدی به بدن مادر و نوزاد درون رحم او رسانده و روند رشد فیزیکی و ذهنی کودک را مختل نماید. به همین دلیل، می‌توان ادعا کرد که مصرف آب داغ می‌تواند موجب آسیب دیدن ریه‌ها، مغز، کبد، سیستم عصبی، کلیه‌ها و گلبول‌های قرمز جنین درون رحم زنان باردار گردد.

با همه این توصیفات، فراموش نکنید که زنان حامله برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری سرطان، انواع عفونت‌ها و میکروب‌های موجود در آب آشامیدنی، باید آب مصرفی خود را فیلتر کرده یا به طور کامل بجوشانند.

در نهایت، به خاطر بسپارید که مصرف آب کافی در 9 ماه دوران بارداری کمک می‌کند تا مواد مغذی ضروری به بدن مادر و جنین داخل رحم او منتقل شده؛ در نتیجه، میزان سلامتی و روند رشد کودک را افزایش دهد. البته همان‌طور که می‌دانید مادر سالم، کلید رشد جنین سالم بوده و بسیار مهم است که او تا پایان نه ماه دوران بارداری خود مقدار مناسبی آب بنوشد تا بدن خود را به خوبی هیدراته کند، زیرا سالم و قوی بودن بدن مادران باردار، احتمال وجود برخی بیماری‌ها را در بدن خود فرد و جنین درون رحم او خنثی می‌کند.

پايان

منبع : مامانم دات کام

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی