close
رزرو هتل

تمرين ورزشي براي زنان بارداري که دستشان درد ميکند / ني ني سايت

دوشنبه 02 اسفند 1395
زنان باردار اين تمرينات را انجام دهند ، زنان باردار با اين ورزش سلامت خود را حفظ کنيد
جاي تبليغات شما
خريد شارژ
مجله اينترتني هلو
  • آرايش و زيبايي
  • morteza
  • morteza
  • morteza
  • morteza
  • morteza
تبليغات
جاي تبليغات شما
تبليغات ارزان در اينجا
تبليغات در مجله اينترنتي هلو

ارايش و زيبايي
قالب وبلاگ
خواص ميوه جات
علم و فناوري
خبر از همه جا و همه چيز
آخرين کاربران
اتاق آرزو
تبليغات در مجله اينترنتي هلو



ديگرامکانات
هايپرتمپ دات آي آر
تبليغات متني
تبليغات متني
تبليغات متني
تبليغات متني
تبليغات كم هزينه در سايت هلو

تمرين ورزشي براي زنان بارداري که دستشان درد ميکند / ني ني سايت

تمرين ورزشي براي زنان باردار که از درد دست ناراحت هستند

بسیاری از خانم‌ها در دوران بارداری علاوه بر کمر درد و پا درد، از درد دست هم رنج می‌برند و گاهی این درد‌ها باعث می‌شوند تا مادران دوران بارداری طاقت‌فرسایی را پشت سر بگذارند. اما خانم‌های باردار با انجام چند تمرین ساده به راحتی می‌توانند درد دست‌شان را کاهش دهند. به همین دلیل ما از دکتر سکینه بهبودی، کارشناس مامایی و مربی کلاس‌های تمرینات بارداری خواستیم تا این تمرینات را برای‌مان توضیح دهد که قسمت اول آن را در زیر می‌خوانید

به ادامه مطلب برويد

 

 

 

 

 ورزش براي زنان باردار ، ورزش زنان حامله

بهبودی درباره درد دست در دوران بارداری می‌گوید: درد شایعی که در دوران بارداری در دست‌ها وجود دارد سندروم تونل کارپ است. این سندروم بر اثر فشاری که به اعصاب دست (عصب مدیان دست) وارد می‌شود، اتفاق می‌افتد. این سندروم اغلب بعد از هفته 24 بارداری مخصوصا در خانم‌هایی که ورم دارند بروز می‌کند چون در پی ورم بدن، دست‌های‌شان هم ورم می‌کند. در این شرایط مادران از بی‌حسی و گزگز انگشتان دست، عدم توانایی در جمع کردن انگشتان دست و برداشتن اشیا شکایت دارند. مادران معمولا صبح‌ها در هنگام بیدار شدن از خواب یا گاهی اوقات درشب‌ها این درد دست را شدید‌تر احساس می‌کنند. به همین دلیل به خانم‌هایی که از این درد رنج می‌برند توصیه می‌کنیم که در هنگام خواب دست‌ها و بازو‌های‌‌شان را کمی بالاتر از سطح بدن‌شان قرار دهند به این صورت که آنها را روی بالشی بالاتر از سطح بدن خود بگذارند. همین کار باعث می‌شود مایعاتی که اطراف دست جمع شده‌اند، به بالا برگردند و حس فشار و گز‌گز دست‌شان کم می‌شود.
شستن دست‌ها با آب سرد و گذاشتن گاه به گاه آنها در آب سرد در کاهش درد بسیار موثر است و باعث تسکین درد آنها می‌شود. بیشتر خانم‌هایی که به این درد مبتلا هستند، وقتی یک ظرف گرم یا بک فنجان چای داغ را در دست می‌گیرند، دردشان شدید‌تر می‌شود و به سرما خوب جواب می‌دهند.
خبر خوش برای این مادران این است که آنها بلافاصله پس از زایمان بهبود می‌یابند. البته در زمان بارداری این ورم‌ها با تمرینات ورزشی کم می‌شوند اما بعد از زایمان ورم‌ها کاملا خوب می‌شوند. بنابر‌این بهتر است همه خانم‌های باردار برای پیشگیری از این سندروم این تمرینات را انجام دهند.
تمرینات کاهش درد دست‌‌ها
1- خانم‌ها باید هر دو دست‌شان را رو‌به‌رو و به سمت جلو به صورت کشیده نگه‌دارند و مچ‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانند. در واقع آنها با مچ بسته، روی هوا دایره بکشند. آنها باید این حرکت را ابتدا 12 بار با دست چپ و سپس با دست راست انجام دهند. سپس این چرخش‌ها را به همین صورت و با همین تعداد، در خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهند.

2- در حالی که خانم‌ها‌نشسته‌اند و پشتشان کاملا صاف است، با یک دم عمیق هر دو دست را به بالا می‌کشند و با بازدم دست‌ها را پایین می‌آورند. برای مثال آنها باید تصور کنند که بالای سر‌شان ترمز قطار است و می‌خواهند آن را بکشند یا اینکه از درخت میوه می‌چینند. زمانی که دست‌ها که پایین می‌آیند مچ دست به موازات سر‌شانه آنها قرار می‌گیرد.

 

3- در این تمرین در حالی که خانم‌ها دست‌های‌شان را به جلو می‌کشند، آنها را از پشت دست به هم می‌چسبانند و مماس می‌کنند. خانم‌ها باید این تمرین را 6 بار در روز انجام دهند و در هر بار دست‌ها را 10 ثانیه به وضعیتی که گفته شد نگه دارند.



ني ني سايت  ninisite.com

نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پيشنهادات و انتقادات خود را با ما در جريان بگزاريد.

  • نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتی