مجله اينترنتي هلو

درد آرتروز را چگونه کاهش دهيم؟

درد آرتروز,طب سنتي,طب سوزني,کاهش درد,

با طب سوزني درد آرتروز را کاهش دهيد،ماساژ براي کاهش درد آرتروز مفيد است،درد آرتروز در افراد بزرگسال

درد آرتروز را چگونه کاهش دهيم؟

درد آرتروز را چگونه کاهش دهيم؟

درد آرتروز با بالا رفتن سن بيشتر خود را نشان مي دهد . روش هاي مختلفي براي کاهش درد آرتروز است در اينجا مجله اينترنتي هلو مي خواهد شما را با چند روش کاهش درد آرتروز آشنا کند

به ادامه مطلب برويد

آرتروز (Arthrosis) یک کلمه یونانی به معنای مفصل است که نشانگر وجود التهاب در مفاصل و موجب بروز خستگی و درد می شود.

 استئوآرتریت، شایعترین نوع آرتریت است که با افزایش سن بیشتر بروز می یابد که ناشی از سایش و آسیب دیدگی در طول زمان است.

 پزشکان معمولاً داروهای ضد التهابی و مسکن را برای کاهش درد آرتروز تجویز می کنند. امروزه روش های دیگری نیز برای کاهش درد آرتروز وجود دارد که بانوی شهر شما را با آنها آشنا می سازد.

   اگر اطرافیان تان مبتلا به آرتروز هستند می توانید از روش های زیر برای کاهش درد آنان استفاده کنید.

*  کاهش وزن

بالا بودن وزن بدن یکی از پیش آگهی های منفی برای ابتلا به آرتروز و آسیب دیدگی مفاصل محسوب می شود. افراد مبتلا به بیماری آرتروز بایستی از چاقی و اضافه وزن اجتناب کنند زیرا وزن آنان تاثیر بسزایی در میزان و سطح تجربه درد ناشی از آرتروز دارد. وزن اضافی روی مفاصل بدن (به خصوص زانو، باسن و پا) در تشدید این درد موثر اند. کاهش وزن باعث تحرک بیشتر، کاهش درد و پیشگیری از آسیب های بعدی می شود.

*  ورزش کردن

ورزش به جز کاهش وزن، مزایای زیادی برای جسم و روان دارد. فعالیت ورزشی منظم به حفظ انعطاف پذیری در مفاصل کمک می کند. تمرینات مبتنی بر تحمل وزن مانند راه رفتن و پیاده روی می تواند برای این بیماران مضر باشد. در عوض، این افراد می توانند تمریناتی مانند ایروبیک یا شنا را انجام دهند تا مفاصل آنان بدون وارد آمدن فشار اضافی به انعطاف پذیری لازم برسد.

*  استفاده از کمپرس آب گرم و سرد

درمان های ساده ای مانند کمپرس آب گرم و سرد می تواند در کاهش درد آرتروز مفید باشد. دوش یا حمام آب گرم (به ویژه در صبح)  به کاهش سفتی در مفاصل کمک می کند. استفاده از پتو الکتریکی بهنگام شب برای نرمی مفاصل موثر واقع می شود.

آب سرد نیز بهترین راه برای از بین بردن درد مفاصل، تورم و التهاب است. کمپرسور آب سرد یا یخ را روی مفاصل دردناک خود قرار دهید تا روند تسکین درد سریعتر صورت گیرد.

*  طب سوزنی

طب سوزنی درمان پزشکی چین باستان است که شامل قرار دادن سوزن هایی نازک در نقاط خاص بدن است. متخصصان طب سوزنی معتقدند که این سوزن ها سطح انرژی بدن را تغییر می دهند و موجب برقراری تعادل در آن می شوند. طب سوزنی رایج ترین درمان مکمل محسوب شده که توسط سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیش از ۱۰۰ بیماری مختلف توصیه شده است. تصور می شود که طب سوزنی باعث کاهش درد آرتروز نیز شود.

*  استفاده از مدیتیشن

تکنیک های مراقبه و آرام کردن بدن می توانند باعث کاهش استرس و همچنین کاهش درد آرتروز شود. به گفته موسسه ملی بهداشت (NIH)، انجام تمرینات مراقبه و ذهن، برای برخی از افراد مبتلا به درد مفاصل یا آرتروز مفید است. محققان همچنین دریافتند افرادی که افسردگی و آرتروز دارند بایستی بیشتر از مراقبه استفاده می کنند. هنگامی که استرس کاهش می یابد، التهاب و در نتیجه تورم و درد ناشی از آرتروز نیز کاهش می یابد.

*  رژیم غذایی

هر کس برای حفظ سلامت بدن نیاز به اسیدهای چرب یا امگا ۳ دارد. این چربی­ها به درمان آرتروز کمک می کنند. مکمل های روغن ماهی، که در امگا ۳ به مقدار زیاد یافت می شود موجب کاهش سفتی و درد استخوان و مفاصل می شود. از آنجایی که انواع خاصی از ماهی ها حاوی اسیدهای چرب یا امگا ۳ هستند، کارشناسان توصیه می کنند حداقل دو بار در هفته ماهی را در برنامه غذایی خود قرار دهید. ماهی های غنی از امگا ۳ عبارتند از: ماهی قزل آلا، سالمون و تن ماهی.

یکی دیگر از اسیدهای چرب مفید، اسید گاما لینولنیک یا GLA است. این گیاه در دانه های گیاهان خاص یافت می شود مانند شاهدانه. می توانید روغن دانه ها را به عنوان مکمل اسید چرب مفید مصرف کنید. با این حال قبل از مصرف این مواد خوارکی با پزشک خود مشورت کنید.

*  اضافه کردن زردچوبه به غذاها

زردچوبه، یکی از رایج ترین ادویه های غذایی است. این ادویه حاوی ماده شیمیایی به نام کورکومین می باشد که به کاهش درد آرتروز کمک کند. خاصیت اصلی این ادویه ضد التهابی بودن آن است.

*  گرفتن ماساژ

با توجه به ویژگی های این بیماری، ماساژ منظم مفاصل مبتلا به آرتروز می تواند به کاهش درد و سفتی و همچنین بهبود حرکات شخص کمک کند. انجام فیزیوتراپی یا ماساژدرمانی توسط متخصصین این حوزه ها در کاهش درد آرتروز موثر است.

*  مصرف مکمل های گیاهی

انواع مختلف مکمل های گیاهی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند قادر به کاهش درد آرتروز هستند. برخی از گیاهانی که برای درد آرتروز مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

    برملائین
    گینگو
    گزگز

قبل از خرید هر نوع مکمل گیاهی برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی و یا تداخل دارویی، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
خوراکی های مفید برای کاهش درد آرتروز

    روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص غیر استروئیدی و ضد التهابی است.

    گیلاس

مطالعات نشان داده است آنتوسیانین های موجود در گیلاس دارای اثرات ضد التهابی هستند. آنتوسیانین ها در میوه های قرمز و بنفش مثل توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و تمشک یافت می شوند.

    لبنیات

محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر با کلسیم و ویتامین D به افزایش استحکام استخوان کمک می کنند. ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است و در پژوهش ها نشان داده شده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

    بروکلی

بروکلی غنی از ویتامین های K و Cمی باشد و همچنین حاوی ترکیباتی به نام سولفورفان است که محققان کشف کرده اند می توانند به پیشگیری و یا کند شدن پیشرفت استئوآرتریت کمک کنند. همچنین کلم بروکلی حاوی کلسیم نیز می باشد که موجب استحکام استخوان می شود. . . .

پايان مطلب

بانوي شهر banooyeshahr.com

درد آرتروز

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.