مجله اينترنتي هلو

براي داشتن خانواده خوشحال به اين نکات توجه کنيد

خانواده شاد,خانواده پر انرژي,سبک زندگي,

براي داشتن خانواده شاد هميشه در کنار هم بنشينيد،با خانواده خود حرف بزنيد،به حرف هاي خانواده گوش کنيد

براي داشتن خانواده خوشحال به اين نکات توجه کنيد

براي داشتن خانواده خوشحال به اين نکات توجه کنيد

همه دوست دارند خانواده شاد و خوشحالي داشته باشند دوست دارند در زندگي آرامش داشته باشند دوست دارند از زندگي لذت ببرند اما براي رسيدن به اين آرزوها بايد به نکاتي توجه کنيد

به ادامه مطلب برويد

چطور می‌توانیم یک خانواده خوشحال داشته باشیم؟ دانشمندان محترم قبول زحمت کرده‌اند و جواب این سوال را هم داده‌اند. در این مقاله با انواع یافته‌های علمی برای داشتن یک خانواده شاد و موفق آشنا می‌شوید؛ نکاتی که علم ثابت کرده رعایت کردنشان روی وضعیت خانواده تاثیر می‌گذارد.

*  خانواده خوشحال با صندلی‌های نزدیک به هم

قرار است درباره بچه‌دار شدن تصمیم بگیرید؟ یا با از راه رسیدن هفته هجدهم بارداری کم‌کم به فکر انتخاب اسم افتاده‌اید؟ اگر قرار است درباره مسئله مهمی با همسرتان تصمیم‌گیری کنید، بهتر است نزدیک هم بنشینید و صحبت کنید. تحقیقات علمی نشان داده‌اند برای داشتن یک خانواده خوشحال که تصمیم‌های مناسبی می‌گیرد، اگر افراد نزدیک هم بنشینند احتمال همکاری، بیشتر از وقتی است که از هم دور نشسته‌اند یا حتی مقابل هم قرار دارند.

* چراغ‌ها را شما خاموش کنید


کم کردن نور چراغ‌ها به افراد احساس راحتی بیشتر و امنیت می‌دهد. اگر به دنبال این احساسات بین اعضای خانواده‌تان هستید، بهتر است نور محیط را کم کنید. گاهی اضافه کردن یک موزیک ملایم به فضا، امکان داشتن یک خانواده خوشحال و صمیمی را بیشتر می‌کند.

*  معرفی اجداد به بچه‌ها برای یک خانواده خوشحال


اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند گذشته متعلق به گذشته است و موقع صحبت کردن با بچه‌ها حرفی از موفقیت‌ها و شکست‌های اجدادشان نمی‌زنند، بهتر است سبک زندگی‌تان را عوض کنید. تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که نسبت به سبک زندگی اجداد و تاثیر آن روی موفقیت یا شکستشان اطلاع دارند، کمتر دچار آن اشتباهات می‌شوند، تاثیرات استرس را کم می‌کنند و از این طریق به داشتن یک خانواده خوشحال  کمک خواهند کرد.

*  چشم غره نروید

احتمالا می‌دانید که فرهنگ هندی پر از اشاره‌های زبان بدن است. محققان هندی روی زوج‌ها تحقیقی نشان داده‌اند تا تاثیر درهم کشیدن صورت و بینی، بالا انداختن ابروها، به هم فشردن لب‌ها و چشم غره را بررسی کنند. در نهایت آن‌ها متوجه شدند هیچ کدام از این کارها به اندازه چشم‌غره رفتن بیانگر تنش در یک رابطه نیست.

*  نشستن روی صندلی نرم


سه دانشگاه معتبر ییل، ام آی تی و هاروارد، به صورت مشترک تحقیقی انجام داده‌اند که مدعی شده خانواده‌هایی که نشستن روی سطوح نرم مثل تشکچه یا کوسن را به نشستن روی سطوح سخت ترجیح می‌دهند، انعطاف و همکاری بیشتری با هم خواهند داشت.

*  بحث در این ساعت‌ها ممنوع

روانشناسان می‌گویند بازه دو ساعته زمانی بین شش عصر تا هشت شب، بیشترین تنش را در خودش جا داده است؛ این ساعت‌ها معمولا شامل زمانی است که والدین خسته از سر کار به خانه می‌رسند و بچه‌ها حوصله ندارند. به همین دلیل بهتر است این ساعت‌ها از بحث کردن با هم بپرهیزید.

* دعوت از مادربزرگ برای داشتن خانواده خوشحال


مادربزرگ‌ها بهترین تکیه‌گاه خانواده‌ها هستند. 66 تحقیق نشان داده‌اند خانواده‌هایی که از کمک مادربزرگ برای پرورش بچه‌ها برخوردارند، استرس کمتری را تجربه می‌کنند و فرزندانشان هم خودشان را بهتر با شرایط وفق می‌دهند. همین دو نکته کافی است تا خانواده شما را به یک خانواده خوشحال تبدیل کند.

*  هم‌سطح بنشینید

تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که در طول مشاجره یا بحث، روی صندلی بلندتری می‌نشینند یا دستشان را پشت سرشان حلقه می‌کنند، احساس «برتر بودن» را به طرف مقابلشان منتقل می‌کنند؛ در حالی‌که اگر کسی روی صندلی پایین‌تری نشسته باشد احساس محق بودن را منتقل نخواهد کرد. از همین نکته برای ساختن یک خانواده خوشحال و برابر استفاده کنید و موقعی که با هم گفتگو می‌کنید، شرایط برابری را ایجاد کنید.

*  فهرستی از خوب‌ها و بدها


تعداد تحقیقاتی که در حال بررسی تاثیر بررسی عملکرد روزانه خانواده هستند، روز به روز بیشتر می‌شود. نتیجه این تحقیقات این است که اگر خانواده‌ای در پایان روز درباره رفتارهای خوب و بد هم صحبت کنند، به فرزندانشان داشتن احساس همبستگی با خانواده و همچنین هم‌فکری را منتقل می‌کنند. احساساتی که نه تنها در حال حاضر؛ بلکه در آینده هم برای داشتن یک خانواده خوشحال ضروری هستند.

*  دور هم جمع شوید


جمع شدن در کنار هم، چه با خانواده و چه با دوستان نزدیک، یکی از کارهای دیگری است که می‌توان برای داشتن یک خانواده خوشحال انجام داد. افرادی که روابط اجتماعی عمیق‌تر و قوی‌تری دارند، معمولا اضطراب کمتری را تجربه می‌کنند.

*  مبلمان را دور بچینید

در سال 1950 محققان انگلیسی تحقیقی انجام دادند که نشان می‌داد بیمارانی که در به صورت گرد دور مطب و رو به روی هم نشسته بودند، نسبت به آن‌هایی که کنار هم می‌نشستند، تعامل اجتماعی بالاتری داشتند. از این قانون برای ساختن یک خانواده خوشحال هم استفاده کنید و به جای اینکه مبلمان را به شکل حرف L یا V بچینید.
 
کتاب خواندن با فرزندان و خانواده خوشحال
استفاده از «ما» به جای «تو»

اگر قرار است مکالمه‌ای را شروع کنید که حدس می‌زنید ممکن است کمی تنش ایجاد کند، به جای استفاده از کلمه «تو»، از «ما» استفاده کنید. برای مثال به جای اینکه بگویید: «تو هیچ وقت با من حرف نمی‌زنی» بگویید: «به نظرم بهتر است بیشتر با هم صحبت کنیم.» با این کار نوک پیکان را از روی طرف مقابل برمی‌دارید و او حالت تدافعی کمتری نسبت به شما خواهد گرفت.

*  سه دقیقه حرف بزنید

محققان دانشگاه واشنگتن نتیجه جالبی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد مهم‌ترین نکات مطرح شده در هر بحثی در سه دقیقه اول مطرح می‌شوند. بعد از آن افراد معمولا همان بحث‌ها را تکرار می‌کنند؛ اما با صدای بالاتر! به همین دلیل بهتر است بحث‌ها را به سه دقیقه اول محدود کنید تا یک خانواده خوشحال باقی بمانید. . . .

پايان مطلب

بازنشر : مجله اينترنتي هلو

ني ني سايت  ninisite.com

مطالب مرتبط با پست جاري

نظرات

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
طراحي و کدنويسي قالب توسط رايتم : مرجع وبمستران ايراني صورت گرفته است و طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رايانه اي هرگونه کپي برداري از قالب هاي رايتم پيگرد قانوني دارد.