فوايد ورزش کردن براي سالمندان

فوايد ورزش کردن براي سالمندان

پست شماره 9865
14:52 , چهارشنبه 02 آبان 1397

فوايد ورزش کردن براي سالمندان

فوايد ورزش کردن براي سالمندان

بخش پزشکي مجله اينترنتي هلو : ورزش براي سلامت همه ي انسان ها مفيد است اما ما مي خواهيم در اينجا درباره فوايد ورزش کردن براي افراد سالمند صحبت کنيم

به ادامه مطلب برويد

ورزش کنيد تا سالم بمانيد

  ورزش هوای سالمندان را دارد یعنی فواید ورزش برای سالمندان بی نظیر است.تقریبا ورزش  و فعالیت بدنی منظم به سلامت جسمی و روانی همه ، از جمله افراد سالمند خیلی کمک میکند.  فعالیت بدنی و ورزش منظم  برای سالمندان می تواند فواید سلامتی طولانی مدت  داشته باشد  و حتی سلامت  برخی از افراد سالمند  که در حال حاضر بیماری ها و معلولیت ه ایی دارد بسیار مفید باشد

    خطر ترویج شرایط مزمنی از قبیل بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش می دهد.
    به کنترل مشکلاتی از قبیل پر فشار خونی، چاقی و کلسترول بالا کمک می کند.
    توانایی افراد را در اجرا و عملکرد به صورت مستقل
    مواجهه با مشکلاتی از قبیل بیماریهای ریوی و آرتریت بهبود می بخشد.

    پتانسیل فعالیت بدنی منظم در جلوگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن و حفظ استقلال بدین معناست که داشتن یک زندگی فعال در سالخوردگی می تواند کلید اساسی موفقیت و تندرستی باشد.
فواید ورزش برای افراد سالمند

*  ورزش هوای سالمندان را دارد چون :

با هدف حفظ و افزایش قدرت عضله  طراحی شده باشند. اخیرا مرور برنامه های تمرینی ویژه سالمندان نشان داده است

که برنامه هایی که به منظور افزایش قدرت عضلانی، بهبود تعادل و راه رفتن طراحی شده اند

احتمال افتادن در سالمندان را بطور معنی داری کاهش می دهد. ورزش هوای سالمندان را دارد

بخاطر همین متخصصان توصیه کرده اند که سالمندان حداقل هفته ای سه روز

در برنامه های تمرین قدرتی مشارکت نمایند تا قدرت و استقامت عضلانی آنها حفظ شده و بهبود یابد.

سالمندان همچنین باید در فعالیت هایی که به حفظ و افزایش انعطاف پذیری منجر می شود شرکت کنند.

از آنجایی که سالمندان به آثار فعالیت بدنی حساس هستند

حتی سطوح اندکی از فعالیت نیز در مقایسه با یک شیوه زندگی غیر فعال

می تواند بر سلامتی آنها آثار مثبتی داشته باشد.

ورزش هوای سالمندان را دارد چون سالمندانی که مبتلا به بیماریهای مزمن یا ناتوانایی های جسمی هستند

می توانند سطح تندرستی خود را با انجام فعالیت های بدنی سبک به ویژه اگر بطور روزانه انجام شود افزایش دهند.

اجرای سطوح متوسطی از فعالیت های کم برخورد از قبیل شنا، ورزش های آبی و تمرینات کششی برای سالمندانی که دارای مشکلات حرکتی هستند توصیه می شود. . . .

پايان مطلب

روزنه آنلاين  rozanehonline.com

توجه : کپي برداري از اين مطلب با ذکر نام و آدرس سايت مجاز است.