مجله اينترنتي هلو

چگونه جذب کلسيم را در بدن افزايش دهيم؟

کمبود کلسيم باعث پوکي استخوان به ويژه در دوران سالمندي مي شود . براي اينکه از پوکي استخوان در امان باشيد بايد به ميزان کافي بدن شما کلسيم جذب کند . . .

به ادامه مطلب برويد

جذب کلسيم

   آقاي مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ گفت: پوکی استخوان عارضه‌ای شایعه در بین همه مردم دنیا و به خصوص سالمندان است و این بیماری به دلیل کمبود شدید کلسیم و مستحکم نبودن استخوان های بدن بوجود می‌آید.

   

وی ادامه داد: اگر افراد در دوران نوجوانی و جوانی به میزان کافی لبنیات و به خصوص شیر که غنی از کلسیم است، مصرف نکرده باشند و لبنیات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار ندهند در بزرگسالی دچار عارضه پوکی استخوان می شوند.
نوجوانی بهترین دوران مصرف کلسیم

      ادیب حسامی با اشاره به اینکه میزان جذب کلسیم در نوجوانی و جوانی بیشتر از دوران سالمندی است، عنوان کرد: میزان جذب کلسیم شیر در نوجوانی و جوانی بسیار بالا است و اگر افراد در این زمان به میزان کافی لبنیات مصرف نکنند در سالمندی دچار پوکی استخوان با درجات مختلف می شوند.

     این فیزیوتراپ ادامه داد: در زمان بروز پوکی استخوان، استخوان ران (سه مور) دچار شکنندگی می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در افراد است و در زمان بروز این بیماری افراد تا درمان  کامل درد زیادی را متحمل می شوند.

     وی تاکید کرد: به وسیله دستگاه ویبریشن نیروی لرزشی در 2 جهت افقی و عمودی بر بدن شخص وارد می‌شود و همین امر جذب کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد.

      ادیب حسامی یادآور شد: افراد باید پس از مصرف کلسیم 45 دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی کنند تا میزان جذب کلسیم افزایش پیدا کند. . .

پايان مطلب

مجله اينترنتي هلو  www.holoo1.ir

باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

نظرات براي مجله اينترنتي هلو

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

افراد مشهور