close
تبلیغات در اینترنت
داشتن تناسب اندام نگراني زنان امروزي

به علت بروز بودن سايت از صفحات ديگر نيز ديدن کنيد

به سايت مجله اينترنتي هلو خوش آمديد

داشتن تناسب اندام نگراني زنان امروزي

خانم هاي خوش اندام ،نگراني خانم ها داشتن تناسب اندام

خانم هاي امروزي نگراني مهمي که دارند داشتن تناسب اندام است

به صورت کلی بهترین راه در جهت ایجاد یک رژیم متناسب به عنوان مهم ترین دغدغه امروزی برای ایجاد سلامت جسمی و روانی اصلاح الگوی غذایی و نظم بخشیدن به مصرف می باشد

به ادامه مطلب برويد

چگونه خوش اندام شويم

 در روزهای دور زنان بیشتر دغدغه رضایت همسر و خانواده را داشتند و در طول روز بیشتر در فکر انتخاب موادغذایی مناسب در جهت طبخ وعده های غذایی جلب کننده و خوش آب و رنگ بوده و در نهایت آنچه که در سفره دیده می شد مجموعه ای از عشق و لذت بود بدون هیچ نگرانی از به هم ریختن ترکیب و تناسب اندام.....اما متاسفانه چیزی که این روزها دیده می شود سفره هایی پر از نگرانی است که شاید گاهی هدف بیشتر از آنکه به سمت سلامتی و اصلاح الگوی غذایی پیش رود به سمت نگرانی کاذب از اضافه وزن و ظاهر اندام پیش می رود.

 به صورت کلی بهترین راه در جهت ایجاد یک رژیم متناسب به عنوان مهم ترین دغدغه امروزی برای ایجاد سلامت جسمی و روانی اصلاح الگوی غذایی و نظم بخشیدن به مصرف می باشد. در واقع رعایت هم زمان دو اصل تنوع و تعادل با پیشگیری از به هم ریختن چهارچوب تناسب اندام سبب پیشگیری و ارتقا سلامت می شود.

 تغذیه مناسب شامل پنج وعده و میان وعده از گروه‌های اصلی غذاها شامل نان و غلات و فراورده‌های غلات، سبزی‌ها و میوه‌‌ها، شیر و لبنیات کم چرب، گوشت و جایگزین‌های گوشت و گاهی تلفیق از حبوبات و غلات، دانه‌ها و مغزها یا تخم‌مرغ که می‌تواند جایگزین گوشت‌ها شود، می شود.دریافت بیش از حد انرژی سبب ایجاد چاقی و اضافه وزن می شود که خود فراخوان هزاران بیماری دیگر است و دریافت کم نیز سبب ایجاد لاغری و اختلال در عملکرد ارگان ها می شود.

رژیم‌ها برای پیشگیری، یا درمان بیماری‌ها بدون استفاده از دارو و یا همزمان با درمان‌های دارویی است. رژیم به کوتاه کردن مدت درمان، با استفاده از تغذیه متعادل کمک می‌کند. رژیمی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرشار از موادی کند که سازنده سیستم دفاعی بدن و تقویت کننده است.    
بنابراین رژیم غذایی فقط به چاقی و لاغری منحصر نیست، بلکه اگر به پیشگیری اولیه توجه کنید، ارکان اصلی پیشگیری، تغذیه است و در هر زمینه‌ای پیشگیری آسان‌تر ،پایدارتر و ماندگارتر است.

رژیم‌ها برای پیشگیری، یا درمان بیماری‌ها بدون استفاده از دارو و یا همزمان با درمان‌های دارویی است. رژیم به کوتاه کردن مدت درمان، با استفاده از تغذیه متعادل کمک می‌کند. رژیمی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرشار از موادی کند که سازنده سیستم دفاعی بدن و تقویت کننده است.
بنابراین رژیم غذایی فقط به چاقی و لاغری منحصر نیست، بلکه اگر به پیشگیری نوع اول توجه کنید، ارکان اصلی پیشگیری، تغذیه است و در هر زمینه‌ای پیشگیری آسان‌تر و هم پایدارتر و ماندگارتر است.

در مفهوم علمی، بالاترین ضرر و زیان را رژیم‌های جادویی، تک خوری و کم خوری دارد. تحقیقات ثابت کرده است، ضررهایی که بالا و پایین رفتن وزن برای افراد به وجود می‌آورد، بسیار گسترده‌تر از کسی است که در همین اضافه وزن یا چاقی خودش را نگه دارد.    
ناآگاهی مردم و سهل انگاری یا آسان به نتیجه رسیدن و زحمت نکشیدن، چنان فراگیر است که افراد سودجو و تولید کننده‌های بزرگ را ترغیب به تولید محصولاتی برای لاغری فوری می‌کند.

یشتر رژیم‌ها با تأمین نکردن ریزمغذی‌ها، سبب تحریک سیستم ایمنی شده و ضرر و عوارض جانبی بسیاری برای افراد به همراه دارد. اگر افراد بخواهند درست و صحیح به هدفشان برسند باید حتماً رژیمی مناسب داشته باشند. رژیمی که در فرایند کاستن از وزن اضافه یا چاقی، به زیبایی پوست و توان جسم، فکر و اندیشه در زمان حال آسیبی نرساند و در بلند مدت هم بتواند آن اثری را که در اجرای رژیم به وجود آورده، حفظ کند و بیشتر از آن چیزی که کم شده، به وزن قبلی اضافه نشود. 95درصد رژیم‌های چاقی می‌تواند در کوتاه مدت، افراد را راضی نگه دارد، اما در بلندمدت عوارض جانبی یا عدم ماندگاری‌اش همه را شگفت زده می‌کند.

گام نخست برای یک رژیم موفق
پیش از هر رژیمی، نخست باید دلیل چاقی ریشه‌یابی شود. اگر ما دلیل را پیدا و برطرف نکنیم، چاقی از بین نخواهد رفت. ممکن است با یک رژیم، به سرعت 4 تا 5 کیلو وزن کم شود، اما سیستم دفاعی به کار می‌افتد و غدد درون ریز را وادار به کم کردن سوخت پایه می‌کند.

اگر می خواهید که کلاً از شر اضافه وزن راحت شوید، پیشگیری کنید؛ چون نتیجه درمان چاقی حتی با بهترین رژیم‌ها و علمی‌ترین آن‌ها ماندگار نخواهد بود، مگر در افرادی که در طول رژیم گرفتن سبک زندگی و روشِ غذاخوردنشان به طور بنیادی تغییر کند. اما پس از گذشت زمان و افزایش سن، بدن به انرژی کمتری نیاز پیدا می کند و به خاطر همین است که با همان تغذیه متعادل قبلی، چاقی به وجود می آید. با افزایش سن، نقصان فعالیت آنزیم‌ها، کاهش نیاز به انرژی و کنترل نداشتن آن در کنار زمینه‌های ژنتیکی سبب می‌شود چاق‌تر و چاق‌تر شویم.

مجله اينترنتي هلو

دانشگاه علوم پزشکي تهران دفتر امور بانوان

نظرت در مورد اين مطلب چيه؟

اين نظر توسط مصطفی در تاريخ 1395/10/9 و ساعت 10:32 دقيقه ارسال شده است.

جالب بود


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی