مجله اينترنتي هلو

مصرف ويتامين C در هفته چهارم بارداري | www.holoo1.ir

ويتامين C,دوران بارداري,هفته چهارم بارداري,

هفته چهارم بارداري و ويتامين C ، دوران بارداري چي بخوريم ، فوايد ويتامين C براي خانم هاي باردار و جنين

مصرف ويتامين C در هفته چهارم بارداري | www.holoo1.ir

مصرف ويتامين C در هفته چهارم بارداري | www.holoo1.ir

مصرف ويتامين C در هفته چهارم بارداري

نقش مهم ویتامین C در جذب آهن غیرهم (آهن موجود در منابع گیاهی مانند اسفناج) است که به جریان خون شما بهتر بدن شما کمک می‌کند. آهن یک عنصر کلیدی در خون شماست که در حمل اکسیژن به جاهای مختلف بدن شما و جنین موثر است . .

به ادامه مطلب برويد

دوران بارداري ، تغذيه در دوران بارداري ، تاثير ويتامين سي در دوران بارداري

ویتامین C یک ماده مغذی مهم است که در رژیم غذایی متعادل شما در هفته چهارم بارداری جایگاه ویژه‌ای دارد. درست است که در هفته سوم بارداری ممکن است احساساتی مانند تهوع، سرگیجه، ضعف، حساسیت سینه‌ها و تغییرات اشتها را تجربه کنید اما تا زمانی که تست بارداریتان مثبت نشده نمی‌توانید به این حس‌ها اعتماد کنید.

به گزارش تابناک، اما همانطور که بدنتان خودش را برای برای حمایت از جنین درون شکمتان آماده می‌شود، ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلول‌های سالم و کمک به عملکرد طبیعی کلاژن در هفته چهارم بارداری ایفا می‌کند.

کلاژن به ساختار بدن و بافت‌هایی مانند پوست، رگ‌های خونی و غضروف کمک می‌کند و یکی از بخش‌های ساختاری مهم جفت در حال رشد است.

چه مقدار ویتامین C در هفته چهار لازم است

در هفته چهارم بارداری مصرف روزانه توصیه شده برای ویتامین C 40 میلی گرم در روز است که در سه ماهه سوم بارداری 10 میلی گرم به آن اضافه شده و به 50 میلی گرم در روز می‌رسد. بهتر است بدانید که یک عدد توت فرنگی بزرگ حدود 10 میلی گرم ویتامین C برای بدن شما فراهم می‌کند.

نقش مهم ویتامین C در جذب آهن غیرهم (آهن موجود در منابع گیاهی مانند اسفناج) است که به جریان خون شما بهتر بدن شما کمک می‌کند. آهن یک عنصر کلیدی در خون شماست که در حمل اکسیژن به جاهای مختلف بدن شما و جنین موثر است. عرضه سالم این ماده معدنی برای عملکرد طبیعی جنین ضروری است.

در هفته چهار بارداری، این غذاها را بخورید

اضافه کردن غذاهای غنی از ویتامین C به رژیم غذایی به منظور افزایش میزان جذب آهن از منابع گیاهی مانند سبزیجات برگ سبز باید در هفته چهارم بارداری در اولویت قرار گیرد. برخی از این خوراکی‌ها عبارتند از:کلم بروکلی بخار پز، اسفناج خام، گوجه فرنگی، توت فرنگی، جوانه‌های گندم، کیوی، بلوبری، آب میوه تازه و آب لیمو

از این مواد دوری کنید

در هفته‌های اولیه بارداری و از جمله در هفته چهارم بارداری باید از هرگونه مواد مضر دوری کنید. حواستان باشد که خودتان را در معرض آلودگی‌های احتمالی و مواد سمی قرار نگیرید. به یاد داشته باشید موادی مانند الکل می‌توانند باعث ناهنجاری‌های جنینی شوند. همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار و موادی همچون نیکوتین و مونوکسیدکربن میتواند مشکلات زیر را ایجاد کند:
• نوزاد کم وزن
• زایمان زودرس
• پارگی زودرس غشا

آلاینده‌های محیط زیست از جمله سرب، جیوه، آفت‌کش‌ها برای مادر باردار بسیار خطرناک است و اگر در محیطی کاری می‌کنید که در معرض چنین مواد شیمیایی قرار دارید بهتر است همین حالا و در هفته چهارم بارداری به فکر تغییر محیط کارتان باشید. . .

پايان

تابناک

نظرت در مورد اين مطلب چيه؟


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی