رژيم غذايي که براي قلب شما مفيد است

به علت بروز بودن سايت از صفحات ديگر نيز ديدن کنيد

به سايت مجله اينترنتي هلو خوش آمديد

رژيم غذايي که براي قلب شما مفيد است

رژيم غذايي که براي قلب مفيد است

رژيم غذايي که براي قلب مفيد است

امروز قصد داریم شما را با دو رژیم غذایی سالم که تاثیر بسیار مثبتی در کاهش کلسترول خون و سلامت قلب دارند، آشنا کنیم.
غزاله زمانی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، این دو برنامه غذایی را به ما معرفی می‌کند:

به ادامه مطلب برويد

رژيم غذايي مفيد براي قلب شما

اغلب ما وقتی نام رژیم غذایی را می‌شنویم نخستین معنایی که در ذهن‌مان تداعی می‌شود چاقی و لاغری است. گویا تمام رژیم‌های غذایی برای اضافه‌وزن یا کمبود وزن به وجود آمده‌اند و جز این کسی نباید سراغ رژیم غذایی برود. این در حالی است که مهم‌تر از کاهش یا افزایش وزن، سلامت تغذیه و دوری از خوراکی‌های مضر یا جایگزین کردن مواد غذایی سالم برای جلوگیری از بیماری‌هاست. امروز قصد داریم شما را با دو رژیم غذایی سالم که تاثیر بسیار مثبتی در کاهش کلسترول خون و سلامت قلب دارند، آشنا کنیم.
غزاله زمانی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، این دو برنامه غذایی را به ما معرفی می‌کند:

1. DASH
رژیم غذایی DASH مخفف Dietary approaches to stop hypertension است که به معنی رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از فشار خون بالاست. از فواید این رژیم کاهش فشار خون و کلسترول بد بدن است که در نهایت به سلامت قلب کمک می‌کند. اما این به آن معنا نیست که حتما باید دچار فشار خون بالا باشید تا این رژیم غذایی برای شما مفید باشد. بلکه این رژیم می‌تواند الگویی برای تغذیه سالم باشد و نیز به کاهش وزن و تناسب اندام شما کمک کند.
گروه‌های غذایی مورد تاکید چیست؟
استفاده گسترده از انواع میوه و سبزیجات جزو اصول این رژیم است. همچنین مصرف لبنیات کم‌چرب و کاهش استفاده از انواع چربی‌ها و محصولات با کلسترول بالا و نیز محدود کردن شیرینی‌جات باید مد نظر قرار گیرد. این برنامه غذایی شما را به کاهش مصرف سدیم تشویق می‌کند و در عوض مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم مورد توجه قرار می‌گیرد.
چه فوایدی دارد؟
رژیم DASH چندین سال متوالی از سوی محققان سلامت آمریکایی به عنوان رژیم غذایی برتر معرفی شده است. ویژگی‌های این رژیم غذایی باعث می‌شود که احتمال بروز سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، سنگ کلیه، سکته مغزی و دیابت کاهش پیدا کند.

2. TLC
رژیم غذایی TLC مخفف therapeutic lifestyle changes است. به معنی تغییرات درمانی شیوه زندگی. همان‌طور که از نام این برنامه برمی‌آید، هدف آن نه تنها تاثیرگذاری روی مواد غذایی مصرفی شماست بلکه سعی می‌کند شیوه زندگی‌تان را به طور کلی تغییر دهد و شما را به سمت زندگی سالم‌تر هدایت کند. به همین دلیل تفاوت عمده این رژیم با DASH در این است که در برنامه TLC بر فعالیت بدنی نیز تاکید می‌شود و همزمان با دستورالعمل‌های غذایی برنامه‌ای برای افزایش فعالیت بدنی و ورزش نیز در نظر گرفته شده است.
پیشگیری از حمله قلبی
مصرف چربی‌های اشباع در این برنامه کاهش پیدا می‌کند تا کلسترول بد خون یا LDL کاهش پیدا کند که در نتیجه وزن شما را نیز کنترل خواهد کرد. رعایت این رژیم حتی در کسانی که سابقه حمله قلبی و بیماری‌های قلبی را دارند باعث جلوگیری از حمله مجدد و نیز سایر عوارض بیماری‌های قلبی می‌شود.
10درصد کاهش کلسترول
رژیم غذایی TLC از معروف‌ترین و بهترین برنامه‌های غذایی در جهان مخصوصا در زمینه مبارزه با کلسترول خون است. طراحان این رژیم ادعا کرده‌اند که کلسترول بد خون تنها بعد از گذشت 6 هفته از رعایت این رژیم، بین 8 تا 10 درصد کاهش پیدا می‌کند.
اما اگر می‌خواهید درباره جزییات این دو برنامه غذایی بیشتر بدانید و اصول آنها را بیاموزید با مطالب بعدی ما همراه باشید تا آنها را به تفصیل برای‌تان توضیح دهیم.


ني ني سايت  ninisite.com

رژيم غذايي مفيد براي قلب شما

نظرت در مورد اين مطلب چيه؟


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی