close
رزرو هتل
چه کنيم که کودکمان کمتر بيمار شود
مطالب محبوب

چه کنيم که کودکمان کمتر بيمار شود

مجله اينترنتي هلو : بايد چه کار کنيم تا کودک مان کمتر بيمار شود؟ شما با اين کارها ميتوانيد کودک خود را در مقابل بيماري ها مقاوم کنيد

 

با ما باشيد . به ادامه مطلب برويد

کودک خود را در برابر بيماري مقاوم کنيم

+ بچه‌ی همسایه را می‌شناسید، همان که به نظر نمی‌رسد با هیچ چیزی آرام بگیرد؟ تصور می‌کنید پدر و مادرش روشی را می‌دانند که شما نمی‌دانید؟ کارشناسان در پاسخ می‌گویند احتمالا نه، اما پیشنهاد می‌کنیم شما برای دور ماندن از بیماری‌ها، از 6 رفتاری که بچه‌های همیشه سالم دارند استفاده کنید.


+ تمیز نگه داشتن دست‌ها


شستن دست‌ها به ‌طور منظم، گرفتگی‌های تنفسی و بیماری‌های معده و روده را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهند. بنابر‌این به کودکانتان عادت بدهید وقتی از مهد‌کودک یا کلاس‌هایشان برمی‌گردند، بعد از هر‌بار بازی کردن و قبل از غذا خوردن، دستانشان را بشویند (یا از ضد‌عفونی‌کننده‌های دست استفاده کنند). یکی از آموزش‌های کلیدی این است که به فرزندانتان یاد بدهید قبل از آغشته کردن دست‌هایشان به مایع و قبل از شستن آنها، به مدت 15 تا 20 ثانیه شعری را که بلندند بخوانند، مانند سرود «تولدت مبارک».


+ فعال بودن روزانه


ورزش منظم و ملایم می‌تواند 25 تا 50 درصد از سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا‌هایی را که در طول یک‌سال اتفاق می‌افتند‌را کاهش دهد. به این صورت که در هنگام مبارزه سلول‌های مبارزه کننده با عفونت، گردش خون را تقویت کرده و این‌گونه به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کنند. بنابر‌این ورزش بهتر از هر درمان مطمئن یا معجزه است.


+ زیاد و خوب خوابیدن


حتما مطمئن شوید که بچه‌ها زود بخوابند. خیلی از نوزادان تقریبا به 14 ساعت خواب در روز و پیش‌دبستانی‌ها به 11 تا 13 ساعت خواب در روز نیاز دارند.

+ لوازم شخصی


ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق بینی، چشم‌ها و دهان وارد بدن می‌شوند پس نگذارید فرزندتان به این نقاط دست بزند. البته این کار در عمل شاید سخت باشد چون شستن دست‌ها در لحظات حساس،‌ از  مهم‌ترین کار‌ها است. به فرزندتان یاد بدهید که هرگز نی، لیوان و مسواکش را به‌طور مشترک با دیگران استفاده نکند.


+ مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سالم


وعده‌های غذایی با مقدار زیادی از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک‌تان کمک می‌کند. از جمله مواد غذایی سرشار از ویتامین C می‌توان به کلم بروکلی، توت فرنگی و پرتقال اشاره کرد و همچنین ماهی تُن، شیر غنی شده،‌غلات و حبوبات،‌از مواد‌غذایی سرشار از ویتامین D هستند. مصرف ماست پروبیوتیک هم می‌تواند به محافظت از بدن کمک کند.


+ زدن واکسن آنفلوآنزا


 محققان و پزشکان می‌گویند که بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، تزریق واکسن آن است

منبع:ني ني سايت  ninisite.com

چگونه کودک خود را در مقابل بيماري مقاوم کنيم

مطالب مرتبط

نظرات


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
Scroll To Top