مجله اينترنتي هلو

دوران بارداري

زنان باردار چه بايد بخورند   مواد غذايي مناسب براي خانم هاي حامله

قبل از بچه دارشدن بهتر است از برخی مواد غذایی پرهیز کنید چون می توانند در بارورشدن شما و همسرتان اختلالات ایجاد کنند دریافت سلنیوم و انواع ویتامین ها بسیار حائز اهمیت است و احتمال حامله شدن شما را افزایش خواهد داد برخی موادغذایی نیز می توانند به ضرر شما تمام شوند و باعث بروز ناباروری در شما و همسرتان شوند توصیه های بیشتر را در ادامه مطلب آورده ایم .

 

به ادامه مطلب برويد

تغذيه مناسب خانم هاي حامله

ممکن است شما در مورد اینکه سلامت همسرتان چه مقدار می تواند روی حاملگی شما تأثیر بگذارد آگاه نباشید، اما این نکته جنبه مهمی از توانایی شما برای حامله شدن و داشتن حاملگی سالم است.
– اسپرم باید به حد کافی سالم باشد که بتواند از لوله رحمی بالا رود و تخم را بارور کند.


غذا و مکمل‏ها
– عادت‏های غذایی همسر شما می تواند روی احتمال حامله شدن شما تأثیر بگذارد.
– مطالعات نشان می ‏دهد که مردانی که به مدت حداقل ۳ ماه غذاهای خاصی را می ‏خورند یا از آن اجتناب می ‏کنند ممکن است بتواند باروری آنها را افزایش دهد.
– علاوه بر غذاهایی که همسرتان می ‏خورد، مکمل‏ها می تواند باروری را تحت تأثیر قرار دارد.
– مطمئن باشید که وی هر روز مولتی ‏ویتامین می ‏خورد به ‏خصوص مولتی ‏ویتامین‏های حاوی روی که می تواند در تولید و عملکرد اسپرم مهم باشد.


– اگرچه، باید برچسب روی آن را به دقت چک کنید چرا که برخی مکمل‏های روی ممکن است با کادیوم آلوده شده باشند که می تواند تست‏ها را از بین ببرد.
– همسر شما نیاز به مصرف کافی سلنیوم دارد، هم در غذایی که می ‏خورد و هم به‏ صورت مکمل mcg60 در روز سلنیوم، ساختار اسپرم را یکپارچه و مستحکم کرده و حرکت آن را بهبود می ‏بخشد.
– غذاهای غنی از سلنیوم شامل سیر، ماهی و تخم ‏مرغ می ‏باشد.


مراقب منگنز باشید زیرا سطوح بالاتر آن در خون کیفیت اسپرم را می ‏کاهد، و مکمل‏های کلسیم که از صدف‏های دریایی تهیه می ‏شوند ممکن است با فلزها آلوده شده باشند.
غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد
– چیپس، بیسکویت، نوشابه که با روغن‏ های هیدروژنه جزئی تهیه شده است.
– میوه‏ ها و سبزیجاتی که از نظر تجاری با آفت‏کش‏ ها رشد یافته‏ اند.


– رژیم غنی از گوشت
– غذاهای مفید برای خوردن
– حبوبات و دانه ‏ها
– آجیل مانند بلادرها و بادام.
– شکلات
– میوه ‏های آلی غنی از ویتامین C و سبزیجاتی که بدون آفت کش‏ها رشد کرده‏ اند.
– سبزیجات تیره، سبز و برگ مانند.


– ۶ تا ۸ انس مرغ. گوشت ماهی در کل شامل گوشت قرمز. صدف پخته شده (اما مصرف کلی ماهی را ۱۲ انس یا کمتر نگهدارید)
– غذاهای غنی از کلسیم مثل ماست، پنیر و شیر

 

مجله اينترنتي هلو

نيک صالحي

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی