رابطه زناشويي مدل لباس آرايش و زيبايي خانم هاي باردار
  • پيشگيري از سرطان پوست با اين مواد غذايي

    پيشگيري از سرطان پوست با اين مواد غذايي

  • دير حرف زدن کودک شايد نگران کننده باشد

    دير حرف زدن کودک شايد نگران کننده باشد

  • اولين نخ سيگار در نوجواني

    اولين نخ سيگار در نوجواني

  • استامينوفن ممکن است باعث مسموميت شود

    استامينوفن ممکن است باعث مسموميت شود

  • نيکي محرابي با يعقوب کريمي ازدواج کرد

    نيکي محرابي با يعقوب کريمي ازدواج کرد

  • عکس دو نفري الناز شاکر دوست و شهره لرستاني

    عکس دو نفري الناز شاکر دوست و شهره لرستاني

  • خدايا ببخش که تو رو از ياد برديم

    خدايا ببخش که تو رو از ياد برديم

  • دستهايي هستند که دلسوزي مي کنند ولي گره باز نمي کنند

    دستهايي هستند که دلسوزي مي کنند ولي گره باز نمي کنند

  • اگر هيچ نداشتي و بخشيدي مردي

    اگر هيچ نداشتي و بخشيدي مردي

  • سحر دولتشاهي در جشنواره فيلم دوبي

    سحر دولتشاهي در جشنواره فيلم دوبي

تبليغات در سايت تبليغات در سايت

از کمر درد خلاص شويد

مجله اينترنتي هلو : چندین کیلوگرم اضافه‌تر در ناحیه میانی بدن می‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند. سعی کنید از وزن ایده‌آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید تا فشار روی کمر شما کمتر باشد.

به ادامه مطلب برويد

راهي براي راحت شدن از کمر درد

 اگر شما هم از درد کمر رنج می‌کشید، بدانید که تنها نیستید. از هر پنج نفر، چهار نفر درد کمر را در برهه‌ای از زندگی تجربه می‌کنند و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک را می‌توان همین درد کمر برشمرد.

درد کمر می‌تواند در حالت‌های مختلف ظاهر شود و از یک درد مرده مداوم تا یک درد شدید ناگهانی شما را زمین‌گیر کند. این درد دلایل متفاوتی دارد و می‌تواند در اثر شکستگی در ناحیه ستون فقرات، بیماری آرتروز، دیسک کمر و... بروز کند. خیلی از افراد به‌دلیل داشتن اضافه‌وزن دچار درد در ناحیه کمر می‌شوند. خبر خوش آنجاست که بسیاری از افراد با گذشتن چند روز یا هفته دردشان بهبود می‌یابد و نیازی به عمل جراحی ندارند. چیزی که بیشتر از هر درمانی مورد نیاز این دسته از افراد است، استراتژی‌های کمکی خود شخص است که می‌تواند در بهبود شرایط اثر خوبی بگذارد و از بازگشت درد جلوگیری کند.

۱. بیشتر تمرین کنید
درصورتی که کمر شما درد می‌کند، ممکن است به این فکر کنید که فعالیت خود را کمتر و بیشتر استراحت کنید. یک یا دو روز استراحت ممکن است درد شما را کاهش دهد؛ اما مدت زمان بیشتر نمی‌تواند وضعیت را بهبود بخشد. متخصصان بر این باورند که تمرین‌های سبک می‌تواند از میزان التهاب بکاهد و تنش عضلانی را کاهش دهد.

۲. مراقب وزنتان باشید
چندین کیلوگرم اضافه‌تر در ناحیه میانی بدن می‌تواند فشار مضاعفی را به کمر شما وارد کند. سعی کنید از وزن ایده‌آلتان چهار کیلوگرم کمتر باشید تا فشار روی کمر شما کمتر باشد.

۳. سیگارکشیدن را متوقف کنید
سیگارکشیدن، جریان مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را به دیسک‌های بین‌ مهره‌های کمر کاهش می‌دهد و همین موضوع منجر به افزایش درد در ناحیه کمر می‌شود.

۴. حالت خوابیدن
درصورتی که بیش از حد دچار درد کمر می‌شوید با پزشک خود راجع به بهترین حالت خوابیدن صحبت کنید. خوابیدن به بغل، در حالتی که زانوهایتان را به سمت سینه جمع کرده‌اید، گاهی از اوقات برای افراد مبتلا به کمردرد توصیه می‌شود. درصورتی که علاقه دارید به پشت بخوابید، بهتر است یک بالشت را زیر زانوهای خود قرار دهید و بالشت کوچکی را نیز در پایین‌ترین قسمت کمر (گودی کمر) خود بگذارید. به‌خاطر داشته باشید که خوابیدن روی شکم می‌تواند فشار مضاعفی را روی کمر شما وارد کند.

۵. به حالت نشستن توجه کنید
بهترین صندلی‌ها برای نشستن، صندلی‌هایی با پشتی صاف و بیرون‌زدگی برای گودی کمر هستند. سعی کنید زانوهایتان را از باسنتان بالاتر نگاه دارید. درصورتی که برای مدت زیادی ایستاده هستید، سعی کنید سرتان را بالا نگه دارید و شکمتان را به داخل بگیرید. در مواقع نشستن سعی کنید از چهارپایه برای زیر پا استفاده کنید.

۶. مراقب بلندکردن اشیاء باشید
برای بلندکردن اشیاء سنگین خم نشوید. سعی کنید زانوهای خود را خم کنید و نیم‌خیز شوید و شیء مورد نظر را نزدیک به شکمتان نگه دارید و به‌آرامی برخیزید. به بدن خود فشار نیاورید و تا جایی که می‌توانید به‌جای کشیدن اشیاء سنگین، آن‌ها را هُل دهید.

۷. از پوشیدن کفش پاشنه‌بلند خودداری کنید
کفش‌های پاشنه بلند، نقطه ثقل بدن شما را جابه‌جا می‌کنند و عامل ایجاد فشار بیشتر به کمر هستند. سعی کنید از کفش‌هایی با پاشنه سه سانتی‌متر استفاده کنید.

۸. شلوار تنگ نپوشید
شلوارهای تنگ حرکات شما را محدود می‌کنند و شما به‌راحتی نمی‌توانید خم و راست شوید و همین موضوع سبب می‌شود فشاری بیش از حد به کمر شما وارد آید.

۹.کیف پولتان را سبک کنید
نشستن روی یک کیف پرپول منجر به بروز درد کمر می‌شود. سعی کنید کیفتان را خالی نگاه دارید یا زمانی که بیش از حد می‌نشینید، آن را از جیبتان بیرون بیاورید.

۱۰. کیف‌دستی مناسب انتخاب کنید
کیفی را خریداری کنید که بند بلندی داشته باشد و بتواند تا بالای سرتان برسد. بهتر است از مدل کیف‌های پستچی بخرید و بند آن را روی شانه مخالف بگذارید تا وزن آن در بدنتان پخش شود و تنها به یک نقطه از بدن فشار وارد نشود. زمانی‌که کیف سنگینی را با دست و بدون بند حمل می‌کنید، سعی کنید هرچند وقت یک‌بار، دستتان را عوض کنید و از قراردادن بار بیش از حد در یک سمت از بدنتان خودداری کنید. هرچند وقت یک‌بار، کیفتان را خالی کنید و وسیله‌های غیرضروری را از آن بیرون بیاورید.

۱۱. کمربندها را فراموش کنید
برای کمر، تعداد زیادی کمربند طبی در بازار موجود است؛ اما اکثر آن‌ها برای دوران نقاهت برخی از عمل‌ها مفید است و هنوز ثابت نشده که آن‌ها برای دردهای شدید کمر مفید هستند.

عصر ايران

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

خواص ميوه ها و ادويه ها

بهترين و جديد ترين آموزش آرايش و زيبايي